اپ Xbox ویندوز اکنون به‌صورت بومی روی دستگاه‌های Arm اجرا می‌شود


اپ Xbox ویندوز اکنون به‌صورت بومی روی دستگاه‌های Arm اجرا می‌شود

مایکروسافت سرانجام از برنامه‌ی Xbox در تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های مجهز به Arm پشتیبانی می‌کند.

مایکروسافت امروز نسخه‌ی جدید ARM64 اپ Xbox را برای ویندوز ارائه کرد. این بدان‌معنا است که اپ مذکور به‌صورت بومی روی سرفیس پرو X و سایر دستگاه‌های مجهز به Arm و سرفیس پرو ۹ مایکروسافت با تراشه‌ی SQ3 اجرا می‌شود.

به‌گزارش ورج، مایکروسافت امروز در پستی توسعه‌ی اپلیکیشن جدید Xbox برای سیستم‌های Arm را تأیید کرد. درحالی‌که برنامه‌ی یادشده اکنون به‌راحتی روی سخت‌افزار ویندوز مجهز به Arm اجرا می‌شود، بازی‌ها ماجرای جداگانه‌ای دارند. هنوز بازی‌های ویندوزی زیادی وجود ندارد که به‌صورت بومی برای Arm کامپایل شده باشند؛ بنابراین، باید برای اجرای آن‌ها از شبیه‌سازی داخلی کمک گرفت.

خوشبختانه مایکروسافت پشتیبانی Xbox Cloud Gaming را به اپ Xbox اضافه کرده است که روی دستگاه‌های Arm کار می‌کند. این یعنی می‌توانید هر بازی Xbox Game Pass Ultimate را روی دستگاه‌های Arm استریم کنید و دیگر نیازی نیست بابت ناسازگاری آن‌ها نگران باشید.

مایکروسافت به‌تدریج در حال اضافه‌کردن Xbox Cloud Gaming به دستگاه‌های بیشتری است. این سرویس استریم روی تلویزیون‌ها و مانیتورهای هوشمند سامسونگ ۲۰۲۲ دردسترس قرار گرفته و مایکروسافت همین هفته متعهد شده است که آن را به هدست‌های Quest VR متا نیز بیاورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران