یزد میزبان مسابقات ورزش کارگری/ساخت اولین پایگاه سلامت کارگران


یزد میزبان مسابقات ورزش کارگری/ساخت اولین پایگاه سلامت کارگران

یزد- معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از برگزاری مسابقات ورزش کارگری به میزبانی یزد خبر داد و گفت: هر یک از مسابقات در نقطه ای از استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم زینل پور در نشستی خبری با اشاره به برگزاری اولین دوره مسابقات قوی ترین کارگران مرد کشور به میزبانی باشگاه فرهنگی ورزشی سنگ آهن اظهار داشت: این مسابقات با حضور ۶۳ ورزشکار از ۲۰ مهر در بافق آغاز شده و تا ۲۲ مهر ماه ادامه دارد.

وی یادآور شد: مسابقات بسکتبال سه نفره کارگران کشور نیز در تاریخ ۲۸ مهر ماه با حضور ۱۵ تیم و به میزبانی گروه صنعتی گچبرگ برگزار خواهد شد.

معاون اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد با تاکید بر اهمیت ورزش و تاثیر آن بر روح و جسم کارگران عنوان کرد: سلامت کارگران بی شک بر کارایی و افزایش توان اقتصادی واحدهای تولیدی نیز اثرگذار خواهد بود.

زینل پور با اشاره به اینکه اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد در سال های اخیر توجه ویژه ای به ورزش کارگری داشته است، اظهار داشت: این توجه ویژه باعث ارتقا جایگاه ورزش کارگری استان در سطح کشور شده به نحوی که هم اکنون در جایگاه نهم کشور قرار داریم.

وی مهمترین برنامه ورزشی کارگران استان یزد را المپیاد ورزشی کارگران ذکر کرد و افزود: این رویداد در هفت رشته و با حضور ۲ هزار ورزشکار برگزار می شود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱ مجموعه ورزشی در سطح استان ویژه کارگران بیان کرد: حدود ۲۴۰ هزار نفر جمعیت کارگران استان است که با احتساب خانواده های آنها حدود ۸۰ درصد از جمعیت استان را کارگران تشکیل می دهند که در ۲۴ رشته مشغول فعالیت ورزشی هستند.

زینل پور با بیان اینکه متاسفانه آمار دقیقی از میزان سرانه ورزش کارگری استان و تعداد ورزشکاران کارگر استان در دست نیست اظهار داشت: به علت سیاست هایی که در سالیان گذشته وجود داشته بیشتر مجموعه های ورزشی کارگران در مرکز استان متمرکز شده که خوشبختانه در یکی دو سال اخیر در زمینه ایجاد مجموعه های کارگری در شهرستان های استان نیز اقدامات خوبی در حال انجام است.

کارگران یزد ۱۳ مدال قهرمانی کسب کردند

رئیس هیات ورزش کارگری استان یزد هم در این نشست با اشاره به تشکیل هیات ورزش کارگری استان از سال ۱۳۹۲ اظهار کرد: طی سال گذشته ۹ مورد برگزاری کلاسهای آموزشی داوری و مربیگری و ۳۰ مورد اعزام به مسابقات کارگری کشور انجام شد که طی این اعزام‌ها ۱۳ مدال شامل ۶ مدال طلا، چهار مدال نفره و سه مدال برنز برای استان کسب شده است.

جمال تقی نژاد افزود: بر اساس ارزیابی عملکرد ورزش کارگری از سوی فدراسیون مربوطه، استان یزد رتبه نهم را در بین ۳۰ استان کشور کسب کرده است.

وی از ایجاد اولین پایگاه سلامت کارگران در یزد خبر داد و اظهار داشت: این پایگاه برای اولین بار در کشور در استان یزد ایجاد می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رائفی پور: مستاجرم