ارتش آمریکا، ایران را تهدید اصلی امنیتی در خلیج فارس می داند


ارتش آمریکا، ایران را تهدید اصلی امنیتی در خلیج فارس می داند

فرمانده ناوگان پنجم آمریکا در خاورمیانه اعلام نمود که جدی ترین تهدید دو جنبه از سوی ایران است: افزایش قدرت و تعداد موشک های کروز، همچنین استفاده از این نوع تسلیحات خاص توسط نیروهای وفادار به ایران در خلیج فارس انجام می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گزارش منتشر شده در شبکه تلویزیونی العربیه، معاون دریاسالار برد کوپر آمریکا، فرمانده ناوگان پنجم آمریکا در خاورمیانه روز چهارشنبه گفت که ایران یک تهدید بزرگ برای امنیت کشتیرانی در خلیج فارس است.
وی در ادامه تصریح کرد: ما می بینیم که جدی ترین تهدید دو جنبه از سوی ایران است: افزایش قدرت و تعداد موشک های کروز، موشک های بالستیک و پهپادها و همچنین استفاده از این نوع تسلیحات خاص توسط نیروهای وفادار به ایران انجام می شود.
این کانال خاطرنشان می کند که برد کوپر همچنین مسئولیت فعالیت های نیروهای دریایی مشترک را بر عهده دارد که متشکل از نمایندگان 34 کشور است که در دریای سرخ، خلیج عدن، بخش شمالی دریای عرب، خلیج عمان، عملیات انجام می دهند. خلیج فارس و اقیانوس هند نیز جز این عملیات هستند. این نیروها طی سالیان گذشته نقش مهمی در جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و سلاح داشته اند.
به گفته برد کوپر، سال 2021 بیشترین حجم تسلیحات رهگیری شده ایرانی را داشت - سه برابر بیشتر از سال 2020 این میزان بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید