وزارت خارجه ترکیه یک بیانیه صادر کرد


وزارت خارجه ترکیه یک بیانیه صادر کرد

اقتصادنیوز: وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به گزارش سال ۲۰۲۲ کمیسیون اروپا گفت: اتهامات نادرست اتحادیه اروپا را کاملاً رد می‌کنیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وزارت امور خارجه ترکیه امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به گزارش سال ۲۰۲۲ کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد: اتهامات نادرست اتحادیه اروپا درباره نظام سیاسی، مقامات، تصمیمات قضائی و اقدامات ضد تروریسم خود را کاملاً رد می‌کنیم.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، وزارت امور خارجه ترکیه در ادامه ادعاهای ناعادلانه اتحادیه اروپا علیه نظام سیاسی، سیاستمداران و مدیران، حقوق و آزادی‌های اساسی در آنکارا، برخی تصمیمات قضائی و مبارزه با تروریسم را رد کرد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ادعاهای بی اساس و انتقادات غیرمنصفانه به خصوص در خصوص حقوق اساسی غیرقابل قبول است.

وزارت امور خارجه ترکیه در رابطه با بخش انتقاد وارده در خصوص عدم مشارکت در تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل درگیری‌ها در اوکراین نیز خاطرنشان کرد: بار دیگر تاکید می‌کنیم که صادرات غلات از اوکراین و تبادل اسرا بین طرف‌های درگیر از سوی ترکیه محقق شد.

فتنی است که ترکیه، اوکراین، روسیه و سازمان ملل با میانجیگری آنکارا در ۲۲ جولای در استانبول سند مربوط به «انتقال امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» را امضا کردند. تاکنون ده‌ها کشتی حامل غلات اوکراین با عبور از تنگه‌های ترکیه راهی بازارهای جهانی شده‌اند.

یک روزنامه اسپانیایی پیشتر فاش کرد که غلاتی که از بنادر اوکراین صادر می‌شود، عمدتاً سر از قاره اروپا درمی آورد.

روزنامه اسپانیایی «ال پایس» با استناد به داده‌های منتشره از سوی سازمان ملل و نیز آمار مربوط به ردیابی کشتی‌ها در گزارشی اعلام کرد که دست کم ۳۸ درصد غلات صادر شده از اوکراین به مقصد کشورهای اتحادیه اروپا ارسال شده است، این در حالیست که بر اساس توافق اخیر میان روسیه و اوکراین و با میانجیگری سازمان ملل بنا بود این غلات به کشورهای در حال توسعه آفریقا صادر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج