برای ماساژ صورت چه روغنی بزنم؟


برای ماساژ صورت چه روغنی بزنم؟

یکی از ماساژهای مفیدی که در ماساژ، از قدیم تا به امروز وجود داشته، ماساژ صورت است.

به گزارش اقتصادآنلاین، با ماساژ صورت، می‌توانید منافذ باز پوست را کنترل کرده و همچنین گردش خون در صورت را تا حد زیادی افزایش داد. با افزایش گردش خون، مواد مغذی لازم برای پوست، زودتر و بهتر به نقاط مختلف پوست صورت رسیده و در کل، صورت شادابی بیشتری خواهد داشت.

ماساژ صورت معمولاً با روغن انجام می‌شود. دلیل این کار این است که روغن، هم اصطکاک میان دست و پوست صورت را کم کرده و باعث می‌شود تا ماساژ به‌درستی انجام شود، هم این که خود روغن فوایدی دارد که می‌تواند برای پوست صورت مفید باشد. در ادامه، به بررسی روغن‌هایی که در این زمینه مورداستفاده قرار گرفته و فواید زیادی دارند می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

ماساژ صورت چیست؟

برای ماساژ صورت چه روغنی بزنم؟

به شکل کلی، ماساژ صورت، به یک سری اعمال کششی و فشاری و گاهی فشار نقطه‌ای بر روی بخش‌هایی از سر، صورت و گردن گفته می‌شود. طبیعی است که روش و حتی روغنی که برای ماساژ صورت باید به کار گرفته شود، متفاوت از شیوه‌هایی است که برای ماساژ سایر اندام‌ها مثل کمر، دست، پا و … انجام می‌شود. ازآنجایی‌که پوست صورت، نسبت به سایر نقاط بدن، هم حساسیت بیشتری داشته و هم لطیف‌تر است، باید برای این قسمت از بدن از تکنیک‌های خاصی استفاده کرد. همچنین علاوه بر مغایرت موجود در این تکنیک‌ها، روغن‌ها و موادی که برای ماساژ صورت استفاده می‌شود، با روغن‌هایی که برای بدن کاربرد دارد، کمی متفاوت است.

در این زمینه بیشتر بخوانید؛

چه جوری با عسل لاغر شیم؟

برای درمان پوست خشک چی کار کنیم؟

ماساژ صورت با اهداف مختلفی انجام می‌شود. گاهی ماساژ صورت با هدف جوان‌سازی پوست صورت می‌گیرد. برای رهایی از سردرد، رفع چین و چروک، از بین بردن سیاهی دور چشم، از بین بردن آکنه موجود در صورت و چنین مواردی، می‌توان از ماساژ صورت بهره‌مند شد. اما نوع روغنی که در ماساژ صورت مورداستفاده قرار می‌گیرد، می‌‌تواند بر روی این هدف مؤثر باشد. به این معنی که می‌توان از یک روغن در راستای چرب کردن پوست خشک استفاده کرد و از روغنی دیگر، برای متعادل کردن پوست و گرفتن چربی اضافه صورت. اما سؤالی که وجود دارد این است که بهترین روغن برای ماساژ صورت پوست چرب چیست؟ یا در مقابل، بهترین روغن برای ماساژ صورت پوست خشک چیست؟

خواصی که روغن دارد بر این مسئله تأثیرگذار است. در ادامه فواید ماساژ صورت با روغن و همچنین بهترین روغن‌هایی که برای این کار توصیه می‌شود را با هم بررسی می‌کنیم.

فواید ماساژ صورت با روغن چیست؟

برای ماساژ صورت چه روغنی بزنم؟

در کل ماساژ صورت، می‌تواند گردش خون در این عضو را تا حد خیلی زیادی افزایش داده و از بسیاری از مشکلاتی مثل جوش و آکنه، سیاهی دور چشم، چین و چروک زود هنگام و … جلوگیری کند. استفاده از روغن ماساژ صورت می‌تواند سرعت بهبود این مشکلات را تا حد زیادی افزایش دهد. به این معنی که با ماساژ دادن صورت با روغن، علاوه بر این که خواص خود ماساژ شامل حالتان می‌شود، خواص روغن نیز می‌تواند در تسریع مشکلات شما مؤثر باشد. روغن‌ها، اغلب دارای ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد آنتی‌باکتریال است که هرکدام به نحوی می‌تواند در بهبود عملکرد ماساژ مؤثر واقع شود.

معرفی بهترین روغن برای ماساژ صورت

در این قسمت، قصد داریم بهترین روغن برای ماساژ صورت با اهداف مختلف را بررسی کنیم و نتیجه بگیریم که هرکدام از این روغن‌ها، بیشتر برای چه مصارفی کاربرد دارد.

1. روغن نارگیل برای ماساژ صورت

احتمالاً همواره از خواص روغن نارگیل شنیده‌اید. روغن نارگیل به دلیل غنی بودن از ویتامین E، K و همچنین خواص ضدقارچ و ضدباکتری که دارد، یکی از بهترین گزینه‌های به‌عنوان روغن ماساژ صورت به حساب می‌آید. روغن نارگیل، چربی زیادی دارد.

برای ماساژ صورت چه روغنی بزنم؟

به همین دلیل، بیشتر برای پوست‌های خشک مناسب است. به دلیل این که جذب این روغن بر روی پوست، به سرعت انجام شده و رطوبت رسانی مناسبی را برای پوست به همراه می‌آورد، می‌توان گفت که روغن نارگیل، بهترین روغن برای ماساژ صورت پوست خشک به حساب می‌آید. همچنین مواد دارای خواص ضد پیری که در این روغن وجود دارد، باعث شده تا این روغن، یکی از توصیه‌های افراد آشنا به ماساژ، برای ماساژ صورت باشد.

2. ماساژ صورت با روغن زیتون

طبق تحقیقاتی که برای روغن زیتون انجام شده است، نشان داده شده که روغن زیتون، تا حد زیادی دارای انواع ویتامین K، A، E و D است و تا حد زیادی قابلیت مرطوب کنندگی دارد. همچنین آسان بودن دسترسی به این روغن، باعث شده تا بتوان از آن به‌عنوان یک روغن خوب و مناسب برای ماساژ صورت یاد کرد. روغن زیتون همچنین به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که دارد، می‌تواند از صورت در مقابل انواع آسیب‌ها محافظت کرده و قابلیت حفظ رطوبت کافی برای پوست را به همراه داشته باشد.

3. روغن ماساژ صورت جوجوبا

جوجوبا، یکی از انواع روغن ماساژ پوست به حساب می‌آید که استفاده از آن بر روی صورت، باعث شده تا پوست صورت، به‌خوبی بتواند نفس بکشد. همچنین این روغن، سموم موجود بر روی پوست را درون خود حل می‌کند و باعث می‌شود تا درخشندگی پوست، تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

خواص اصلی این روغن، رفع مشکلاتی است که بر اثر آکنه، پسوریازیس و آفتاب سوختگی به وجود آمده. ازآنجایی‌که فرمول مولکولی روغن جوجوبا، شبیه به چربی بدن انسان است، جذب آن بر روی پوست صورت به سرعت انجام می‌شود. جوجوبا، یک متعادل کننده چربی پوست است. به این معنی که هم برای پوست چرب و هم برای پوست خشک، مورداستفاده قرار می‌گیرد. کلاژن‌سازی و نرم‌کنندگی، از دیگر خواصی است که می‌توان از این روغن انتظار داشت.

4. روغن دانه آفتاب‌گردان

این روغن دارای ویتامین E بوده و سرعت جذب بالایی دارد و می‌توان از آن به‌عنوان یک مرطوب‌کننده خوب استفاده کرد.

5. روغن آرگان برای ماساژ پوست صورت

روغن آرگان، یکی از بهترین روغن‌هایی است که می‌توان آن را در لیست بهترین روغن ماساژ برای پوست صورت قرار داد. خواص مرطوب کنندگی و همچنین نرم کنندگی که در این روغن وجود دارد، باعث می‌شود تا ماساژ صورت با این روغن، علاوه بر این که درخشندگی و نرم شدن را برای شما به همراه داشته باشد، باعث از بین رفتن آکنه و اگزما نیز بشود.

برای ماساژ صورت چه روغنی بزنم؟

این روغن، حاوی انواع ویتامین A و D، اسید‌های چرب ضروری برای پوست و .. بوده و همچنین، دارای خواص آنتی اکسیدانی نیز می‌باشد. از آنجایی که این روغن، متعادل کننده پوست است، می‌توانیم از آن، به عنوان بهترین روغن ماساژ صورت پوست چرب یاد کنیم.

6. ماساژ صورت با شی باتر

شی باتر یا کره شی، از دیگر روغن‌هایی است که استفاده از آن برای پوست صورت، مفید است. شی باتر، تا حد زیادی می‌تواند در بسته شدن منافذ پوست کارساز باشد. استفاده از شی باتر، می‌تواند از به وجود آمدن جوش‌هایی که بر اثر آلودگی و نفوذ باکتری به وجود می‌آید جلوگیری کند. همچنین شی باتر، دارای خواصی است که می‌تواند سلول‌های آسیب دیده و مرده را از روی پوست جدا کرده و روند تشکیل سلول‌ها و بافت‌های پوست را تسریع کند. درصورتی‌که پوست تحت‌تأثیر برخی آسیب‌ها مثل آفتاب سوختگی، آلودگی، زخم و … قرار گرفته باشد، می‌توان با استفاده از شی باتر، روند بهبود این معضلات را در پیش گرفت. جوان‌سازی پوست و خواص ضدالتهابی، از دیگر خواصی است که به شی باتر نسبت داده می‌شود.

7. روغن ماساژ صورت بادام

روغن بادام، غنی از ویتامین E، عناصر روی، پتاسیم و همچنین پروتئین است. این روغن، ماهیتی سبک داشته و زودتر از روغن‌هایی نظیر روغن زیتون یا شی باتر، جذب پوست می‌شود.

8. روغن ماساژ صورت هسته انگور

برای ماساژ صورت چه روغنی بزنم؟

انواع ویتامین و همچنین اسید‌های چرب ضروری و لازم برای پوست در این روغن وجود دارد. همچنین خواص آنتی‌اکسیدان و آنتی‌باکتریالی که در این روغن کشف شده است، باعث شده تا بتوانیم از آن برای ماساژ صورت استفاده کنیم.

روغن‌های دیگری که برای این کار مورداستفاده قرار می‌گیرند، عبارت‌اند از: روغن رزماری، روغن کرچک، روغن جوانه گندم، روغن کنجد، روغن انار، روغن مورینگا، روغن گل یاس، روغن آلوئه‌ورا و روغن بابونه. هرکدام از این روغن‌ها، خواص خود را دارند. اما شما باید باتوجه‌به نیاز خود و همچنین نوع پوستی که دارید، بهترین گزینه را برای خود در نظر بگیرید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی داشتیم تا انواع روغن ماساژ صورت که هرکدام دارای خواص مخصوص به خود هستند را مورد بررسی قرار دهیم. هرکدام از این روغن‌های بررسی شده، می‌تواند برای برخی مشکلات مفید واقع شود. روغن نارگیل را می‌توان به‌عنوان بهترین روغن برای ماساژ صورت پوست خشک و همچنین روغن آرگان را بهترین روغن ماساژ صورت برای پوست چرب در نظر داشت. اما در کل، بهترین روغن برای ماساژ صورت ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد. چرا که شاید هدف استفاده از ماساژ، صرفاً متعادل‌سازی چربی باشد؛ اما برای یک فرد دیگر، هدف از بین رفتن جوش و آکنه باشد. به همین دلیل، برای هر فرد، ممکن است یک روغن خاص مفید باشد.

امیدواریم توانسته باشیم در مورد روغن ماساژ صورت اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار داده باشیم. همچنین درصورتی‌که سؤالی در این زمینه برای شما بدون پاسخ باقی مانده بود، در قسمت نظرها آن را برای ما به ثبت برسانید.

منبع: فرتاک نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟