برپایی جشن اقتدار غذایی تا پایان دولت سیزدهم در کشور


برپایی جشن اقتدار غذایی تا پایان دولت سیزدهم در کشور

اردبیل- مدیرکل امور مالی وزارت جهاد کشاورزی گفت: به همت تلاشگران عرصه بخش کشاورزی، امیدوارم تا پایان دولت سیزدهم اقتدار تولید و امنیت غذایی را در آسیا جشن گرفته و تقدیم مردم کشورمان کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، هانی شمیری شامگاه چهارشنبه در گردهمایی سراسری مدیران مالی جهاد کشاورزی که به میزبانی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: با اینکه اکثر کشورهای اروپایی دغدغه تولید گندم و غلات را دارند ولی به حول و قوه الهی در سال آینده خودکفایی گندم را در کشورمان جشن خواهیم گرفت.

وی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه در سال زراعی گذشته مشکلات خشکسالی، کرونا و تحریم‌های ظالمانه را شاهد بودیم اما بخش کشاورزی مقتدرانه در عرصه تولید و اقتصاد کشور درخشید و توانستیم چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم به قیمت تضمینی خریداری کنیم.

مدیرکل امور مالی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال زراعی جاری نیز بالغ بر هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم خریداری کردیم که نسبت به سال گذشته بیش از ۴۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شمیری از رویکرد تحولی وزارت جهاد کشاورزی در بخش امنیت و اقتدار غذایی را یادآور شد و افزود: در روز گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی رونمایی از طرح الگوی کشت را شاهد بودیم که در روزهای آینده نیز رونمایی از برنامه خرید تضمینی برخی محصولات کشاورزی را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل امور مالی وزارت جهاد کشاورزی اجرای این برنامه‌ها را منوط به همکاری و هم‌افزایی عوامل مالی و پشتیبانی سازمان جهاد کشاورزی دانست و هدف از این گردهمایی را هماهنگی و اتخاذ تصمیمات راهبردی در راستای نیل به این اهداف برشمرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق