درمان مشکلات درد و التهاب دست در کلینیک دکتر ارتوپد


درمان مشکلات درد و التهاب دست در کلینیک دکتر ارتوپد

گاهی ممکن است درد و التهاب عضلات اسکتی تنها در یک طرف بدن، مانند یک دست و یا یک پا، احساس شود. در این صورت باید علت اصلی را تشخیص داد. درد دست راست در کلینیک دکتر ارتوپد، تشخیص¬گذاری شده و بعد از انجام آزمایشات و معاینات دقیق، درمان می¬شود.

گاهی ممکن است درد و التهاب عضلات اسکتی تنها در یک طرف بدن، مانند یک دست و یا یک پا، احساس شود. در این صورت باید علت اصلی را تشخیص داد. درد دست راست در کلینیک دکتر ارتوپد، تشخیص­گذاری شده و بعد از انجام آزمایشات و معاینات دقیق، درمان می­شود.

اما چرا درد در دست به وجود می­آید؟ وقتی درد بروز پیدا می­کند باید چه کارهایی انجام بدهیم؟ اگر شما هم به دنبال جواب این سوالات و پرسش­های مشابه هستید، با ما تا انتهای این متن همراه باشد تا جواب سوال خود را پیدا کنید.

درمان مشکلات درد و التهاب دست در کلینیک دکتر ارتوپد

درد در دست می­تواند علت­های متفاوتی داشته باشد. با توجه به علت و نشانه­ها ممکن است علائم تنها در یک دست مشاهده شود. اما درد به هر شکل که باشد، باید نسبت به آن حساس بود و با بروز نشانه­های اولیه، به پزشک مراجعه کرد. به این ترتیب می­­توان از بسیاری از مشکلات بعدی جلوگیری نمود.

درد دست راست، ممکن است در کتف، شانه، بازو، آرنج، مچ و کف دست احساس شود. هر کدام از این بخش­ها استخوان­­های زیادی دارند. به خصوص مچ و کف دست که پر از استخوان­های ریز و کوچکی هستند. آسیب به هر یک از این استخوان­ها، باعث ایجاد مشکلات و ناراحتی برای شخص می­شوند.

نشانه­های ناهنجاری در دست راست

احساس درد، روی طیفی از خفیف تا شدید، از شایع­ترین نشانه­های اختلال در کارکرد دست است. ممکن است در مفاصل و اتصالات استخوانی، التهاب و تورم دیده شود. قرمز شدن پوست، سوزش، ناتوانی در حرکت راحت دست نیز از دیگر نشانه­ها است. در صورتی که متوجه این علامت­ها شدید، مطمئن­ترین کار، مراجعه به پزشک ارتوپد و متخصص است.

درمان مشکلات درد و التهاب دست در کلینیک دکتر ارتوپد

علل بروز نشانه­ های ناهنجاری در دست

آسیب و شکستگی

در پاراگراف بالاتر اشاره کردیم که دست از تعداد استخوان­های زیادی تشکیل شده است. وارد شدن ضربه در اثر افتادن(مخصوصا در سن­های بالاتر)، انجام ورزش­های سنگین مثل والیبال و تصادفات، از جمله موارد شایعی هستند که به دست آسیب می­زنند.

فتق دیسک مهره­های کمر

در بعضی افراد، ممکن است مهره­های کمر جابه­جا شوند. در این حالت به اعصاب و عضلات دور خود فشار وارد می­کنند. فشار به اعصاب، به دیگر نقاط بدن پخش می­شود. انتشار درد ممکن است تنها در یک طرف بدن مشاهده شود. بنابراین اگر درد را در یک دست تجربه می­کنید، ممکن است آسیب اصلی در مهره­های کمر و گردن شما باشد.

آرتروز

بیماری آرتروز بیماری­ای پیش­رونده است که مفاصل را درگیر خود می­کند. در این حالت از مفصل توانایی حرکت آزادانه و چرخش گرفته می­شود. آرتروز دست نیز مفاصل دست را دچار اختلال می­کند.

سندروم تونل کوبیتال

این بیماری زمانی اتفاق می­­افتد که عصبی که از داخل استخوان آرنج عبور می­کند، تحت فشار قرار بگیرد. در این صورت آرنچ ملتهب و متورم می­شود و نمی­توان راحت دست را خم کرد. اگر آرنج دست راست دچار این سندروم شود، درد در این دست به طور کامل احساس می­شود و امکان فعالیت طبیعی را از فرد می­گیرد.

چه درمان­هایی وجود دارد؟

برای خیلی از مشکلات و بیماری­های دست، درمان­های ساده­ای وجود دارد. به طور مثال در صورت وارد شدن آسیب اولیه و نه چندان عمیقی به دست می­توان از روش­های رایج خانگی استفاده کرد. گرفتن دوش آب گرم و استراحت، جزئ این دسته از درمان­ها هستند. زیرا دوش آب گرم، گرفتگی عضلات را سریعاً از بین می­برد.

بستن آتل نیز از دیگر روش­های در دسترس است. آتل باعث می­شود دست از ناحیه­ای که ضربه وارد شده، حرکت نکند تا خود بدن بافت آسیب دیده را ترمیم کند.

ممکن است مشکل دست، پیچیده­تر باشد و درد به همین راحتی­ها از بین نرود. در این صورت دکتر ارتوپد دستور آزمایشات بیشتر و دقیق­تری می­دهد تا علت را تشخیص بدهد و بهترین درمان را برای فرد اتخاذ کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403