پرواز اقتصاد در منطقه یورو


پرواز اقتصاد در منطقه یورو

تولید صنعتی منطقه یورو در ماه اگوست بسیار بیشتر از حد انتظار افزایش یافت.

پرواز اقتصاد در منطقه یورو

به گزارش ایران اکونومیست، برآوردهای رسمی نشان داد که تولید صنعتی منطقه یورو در ماه اگوست بسیار فراتر از انتظارات افزایش یافت زیرا تولیدکنندگان با وجود ترس از رکود اقتصادی آینده، سرمایه‌گذاری را افزایش دادند.

اداره آمار اتحادیه اروپا یورواستات اعلام کرد که تولید صنعتی در ۱۹ کشور مشترک یورو در ماه آگوست ۱.۵ درصد ماهانه افزایش یافته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۵ درصد افزایش یافته است.

اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، پس از کاهش تولید در ماه جولای، انتظار داشتند که افزایش بسیار اندک ۰.۶ درصدی در ماه و ۱.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته باشد. با این حال، داده‌های بهتر از حد انتظار نتوانستند ترس از رکود اقتصادی را برطرف کنند.

اندرو کنینگهام، اقتصاددان ارشد اروپا در کپیتال اکونومیکس گفت: همه شواهد نشان می‌دهد که صنعت منطقه یورو در ماه‌های آینده به سمت انقباض قابل‌توجهی پیش می‌رود. وی تاکید کرد که افزایش در ماه آگوست به طور کامل کاهش ۲.۳ درصدی ماهانه ثبت شده در جولای را معکوس نکرد.

این خوانش مثبت ناشی از تولید کالاهای سرمایه‌ای مانند ماشین‌آلات بود که در مقایسه با جولای ۲.۸ درصد افزایش یافت که نشانه‌ای از خوش‌بینی است که نشان‌دهنده تمایل جدید برای سرمایه‌گذاری است. داده‌ها نشان می‌دهد که تولیدکنندگان کالاهای مصرفی بیشتری تولید می‌کنند، در حالی که تولید انرژی خود را کاهش می‌دهند.

بر اساس گزارش رویترز، در میان بزرگ‌ترین اقتصادهای بلوک، تولید صنعتی فرانسه ۲.۵ درصد در ماه افزایش یافت، ایتالیا ۲.۳ درصد افزایش یافت، در حالی که تولید در آلمان ۰.۵ درصد کاهش یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»