اولین پیوند روده دنیا به یک نوزاد


اولین پیوند روده دنیا به یک نوزاد

یک بیمارستان در اسپانیا اعلام کرد اولین پیوند روده جهان از یک فرد مرده به نوزادی یک ساله را به صورت موفقیت‌آمیز انجام داده است.

اولین پیوند روده دنیا به یک نوزاد

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از ایندیپندنت، بیمارستان لاپاز مادرید اعلام کرد یک دختر 1 ساله اسپانیایی اولین دریافت کننده پیوند روده در دنیا است. این عمل موفقیت آمیز بود و روده از اهداکننده ای که بر اثر نارسایی قلبی درگذشت به این دختر پیوند زده شد. در بیانیه این بیمارستان آمده: این کودک از بیمارستان ترخیص شده و در شرایط عادی به سر می برد.

طبق داده‌های وزارت بهداشت اسپانیا، این کشور در پیوند اعضا در جهان پیشرو است و در سال 2021 بیش از 102 مورد پیوند به ازای هر یک میلیون نفر انجام شده است.

این دختربچه زمانی که یک ماهه بود به نارسایی روده مبتلا شد. روده‌اش خیلی کوتاه بود و تا زمان دریافت پیوند مولتی احشایی، وضعیت سلامتی او رو به وخامت پیش می رفت. به غیر از روده، او کبد، معده، طحال و پانکراس جدید نیز دریافت کرده است.

اهدای آسیستول (بدون هیچگونه ضربان قلب) از یک فرد مرده پس از تأیید عدم وجود ضربان قلب و عملکردهای تنفسی توسط پزشکان انجام می شود. سپس اندام‌های اهداکننده به‌طور مصنوعی از طریق سیستمی به نام اکسیژن‌رسانی غشای خارج بدنی (ECMO) حفظ می‌شوند.

چیزی که این مورد را خاص می کند، مشکل در حفظ روده از اهدای آسیستول (بدون هیچگونه ضربان قلب) به دلیل ویژگی های اندام گوارشی است. بیشتر اعضای پیوندی از اهداکنندگانی گرفته می شود که دچار مرگ مغزی شده‌اند، اما ضربان قلب خود را حفظ می‌کنند، این موضوع باعث می‌شود که اعضا دست نخورده باقی بمانند.

این بیمارستان گفته: با این حال، از زمان توسعه اهداهای مدرن آسیستول، محبوبیت این روش افزایش یافته و حدود یک سوم کل اهداها در اسپانیا را تشکیل می دهد./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری