استفاده از ظرفیت ویژه کانون های مساجد برای پایه گذاری مباحث فرهنگی امری ضروری است


استفاده از  ظرفیت ویژه کانون های مساجد برای پایه گذاری مباحث فرهنگی امری ضروری است

ابراهیمی گفت: وجود حدود یک هزار و ۳۰۰ کانون مساجد در آذربایجان‌غربی یک ظرفیت ویژه برای پایه گذاری مباحث فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، «رضا ابراهیمی»، دیروز عصر، (۱۸ مهرماه) در در جلسه انجمن‌های کتابخوانه‌های عمومی که با حضور عبدالله مددی، مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری، در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه کارهای فرهنگی به خصوص نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی باید از مساجد آغاز شود، اظهار کرد: وجود حدود یک هزار و ۳۰۰ کانون مساجد در آذربایجان‌غربی یک ظرفیت ویژه برای پایه گذاری مباحث فرهنگی است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی افزود: اختصاص ۱۵ هزار جلد کتاب برای مدارس شبانه روزی آذربایجان‌غربی در جلسه مشترک استاندار آذربایجان‌غربی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصویب شده و امیدواریم این امر با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی هرچه سریعتر عملیاتی شود.

ابراهیمی همچنین با اشاره به ضرورت بهره‌مندی از تکنولوژی‌های نوین در بحث کتابخوانی، گفت: تمرکز بر روی کتاب‌های الکترونیکی توجه ویژه‌ای می‌طلبد که باید در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه جلسه، علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه هزینه در بحث کتابخوانی، سرمایه گذاری است، افزود: نباید کل سیستم کتابخانه، صرفا در تقویت کتابخانه‌های عمومی خلاصه شود.

وی ادامه داد: متاسفانه شرایط به گونه‌ای شده که اغلب کتاب فروشی‌های در استان، غالبا به مراکز فروش لوازم التحریر تبدیل شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: باید ایده های نو و خلاق در این زمینه مطرح شود و از هرگونه ایده کارساز در این راستا حمایت می‌کنیم.

پایان پیام/566

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی