جشن آغاز امامت امام زمان(عج) در مساجد گیلان/ فرهنگ مهدویت در جامعه ترویج شود


جشن آغاز امامت امام زمان(عج) در مساجد گیلان/ فرهنگ مهدویت در جامعه ترویج شود

جشن آغاز امامت امام زمان(عج) در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان برگزار شد و در این مراسم‌ها بر ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه تاکید شد.

خبرگزاری شبستان از گیلان- مائده فلاحتکارضیابری؛

امام زمان(عج) امامی که هست و خواهد بود امامی که جماعتی منتظرشان هستند تا بیایند و آنان را به آرزویشان برسانند.

سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) در واقع یک عهد بستن دوباره است، امام علی (ع) می‌فرماید: «خوشا به حال کسی که زمان او (حضرت مهدی علیه السلام) را درک کند، به دوره او بپیوندد و دوره او را شاهد باشد» از ایشان نقل است که بازهم می‌فرمایند «هیچ مرده‌ای باقی نمی‌ماند، مگر اینکه شادی ظهور مهدی (علیه السلام) در قبرش به او می‌رسد و آنها در قبرهایشان با هم دیدار می‌کنند و یکدیگر را به قیام قائم (علیه السلام ) بشارت می‌دهند».

بزرگان ما می‌گویند که معرفت، محبت و ولایت امام (عج)، زمینه‌ساز عهد و پیمان با ایشان است، چراکه عشق و ولایت بدون مسئولیت‌پذیری، احساسی گذرا است لذا باید عشق به مهدویت در زندگی ما جاری و ساری شود. پیامبر (ص) درباره امام عصر می‌فرمایند: مهدی (ع) از فرزندان من است، زمانی که قیام می‌کند عیسی بن مریم (علیه‌السلام) جهت نصرت و یاری او (از آسمان) فرود می‌آید و حضرتش را برای نماز مقدّم می‌دارد و به او اقتدا می‌نماید.

جشن آغاز امامت امام زمان(عج) در مساجد گیلان/ فرهنگ مهدویت در جامعه ترویج شود

* شناخت امام زمان (عج) سرفصل زندگی یک مسلمان است

حجت‌الاسلام «علی شایان» با تبریک فرا رسیدن سالروز به امامت رسیدن امام مهدی(عج) اظهار کرد: ولایت از مبانی اعتقادی مسلمانان است و ختم نبوت با وصل امامت شکل گرفته است.

امام جمعه موقت گوراب‌زرمیخ با بیان اینکه شناخت امام زمان (عج) سرفصل زندگی یک مسلمان است افزود: ترویج مهدویت و فرهنگ مهدویت امری بسیاری مهم است.

وی با بیان اینکه مهدی یاوران و مبلغان عرصه مهدویت نقش مهمی در ترویج این اصل اساسی حیات بشری بر عهده دارند گفت: در ترویج و نشر فرهنگ مهدوی باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

حجت‌الاسلام شایان با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ و آموزه‌های مهدوی در جامعه، آموزش و انتقال این فرهنگ به نسل جوان را یادآور شد و تصریح کرد: مسائل مربوط به امامت و مهدویت را باید با ادله‌های نقلی و عقلی برای جوانان و نوجوانان تبیین کرد تا این مباحث در عمق جان و دل آنها نفوذ کند.

امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر(عج) سند بالای فومن بیان کرد: شیعه واقعی به وجود حضرت ولی عصر (عج) عشق می‌ورزد و شرایط را برای ظهور منجی عالم بشریت آماده می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت سالروز به امامت رسیدن امام زمان(عج) ویژه برنامه‌ای در مسجد حضرت ولیعصر(عج) سند بالای فومن برگزار شد.

جشن آغاز امامت امام زمان(عج) در مساجد گیلان/ فرهنگ مهدویت در جامعه ترویج شود

*زمینه ظهور حضرت مهدی( عج) باید فراهم شود

حجت‌الاسلام «عبدالحسین فنایی» با تبریک سالروز به امامت رسیدن امام زمان(عج) اظهار کرد: فرهنگ مهدویت پیام آور بیداری و آگاهی امت بزرگ اسلام و مردمی‌ترین فرهنگ در تاریخ بشریت است.

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن افزود: آشنایی و ارتباط با امام زمان(عج) و ترویج فرهنگ مهدویت حداقل کاری است که در عصر غیبت امام زمان(عج) می‌توانیم انجام دهیم.

وی گفت: جریان امامت جامعه را از هر جاهلیتی نجات می‌دهد، همان‌گونه که اسلام نیز جامعه را از جاهلیت نجات و به نور فراخواند.

حجت‌الاسلام فنایی تصریح کرد: اولین و مهمترین وظیفه ای که انسان در مورد امام زمان (عج) دارد شناخت آن بزرگوار است لذا اهمیت شناخت به حدی است که پیامبر اکرم(ص)در حدیثی فرمود:«ِ مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ ماتَ مَیْتَةً جاهِلِیَّةً» یعنی کسی که بمیرد و امام زمان خویش را نشناخته باشد، در واقع به مرگ جاهلیّت مرده است.

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن بیان کرد: زمینه ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) باید فراهم شود و ارزش آن حضرت را باید دانست و نسبت به شناخت کامل آن امام همام، اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت سالروز به امامت رسیدن حضرت مهدی(عج) ویژه مراسمی در مسجد جامع شاندرمن برگزار خواهد شد.

پایان پیام/526

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا