تعداد مساجد تراز و پیشران کم است/مسجدمحوری؛ راه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن


تعداد مساجد تراز و پیشران کم است/مسجدمحوری؛ راه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دشمن جنگ نرم خود را در سرزمین ذهن مردم عملیاتی می‌کند، گفت: امروز تعداد مساجد تراز و پیشران معدود است، اگر کمیت و کیفیت مساجد و مسجدی‌ها افزایش یابد، نسل جوان مقابل جنگ نرم واکسینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، به مناسبت فرا رسیدن ۱۹ مهرماه، سالروز بیانات مقام معظم رهبری درباره تقویت و تجهیز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با همکاری بسیج و به منظور بررسی تاثیر این همکاری بر تحقق نهضت بازگشت به مسجد با سردار «رحیم بابااحمدی»، معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین گفتگویی ترتیب داده ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می‌شود:

سردار رحیم بابااحمدی با بیان اینکه نسل جوان ما پرورش‌یافته‌ی خانواده‌های انقلابی هستند، اظهار کرد: به ثمر رساندن گام اول انقلاب و عبور دادن آن از پیچ و خم‌هایی که دشمنان برای ما ایجاد کردند، از افتخارات گام اولی‌ها است، آنهایی در پرتوی ولایت امام و رهبری، پرورش یافتند و حضوری اثرگذار در عرصه‌‌های ملی مذهبی داشته‌اند.

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه این سرمایه انسانی دشمن را به وحشت انداخته است، گفت: برای همین هم امروز درصدد است تا از این سرمایه که نسل پیش‌برنده گام دوم انقلاب هستند، بکاهد و در این مسیر جنگ ترکیبی را طراحی و عملیاتی می کند.

وی درباره ابعاد جنگ ترکیبی دشمن، بیان کرد: فتنه‌های نرمی که در ابعاد سیاسی، اقتصادی، علمی معرفتی، تحریف حقایق، ایجاد یاس و بی‌انگیزگی نسبت به آینده و احساس پشیمانی از گذشته طراحی و اجرا می‌شود، برای آن است که در دل جامعه بذر دودلی و تردید و تشکیک کاشته شود!

سردار بابااحمدی با بیان اینکه دشمن جنگ نرم خود را در سرزمین فکر و ذهن مردم عملیاتی می‌کند، گفت: همدلی و همراهی بچه‌های مسجد اعم از اعضای بسیج یا کانون های فرهنگی هنری، توان ما در مقابله با این جنگ را افزایش می دهد و به ساخت سنگرهای جدید و مستحکم مقابل آن کمک می کند.

وی با اشاره به نقش بسیج در تولید قدرت نرم برای انقلاب و نظام، ابراز کرد: هم‌افزایی این نیروی مولد با ظرفیتی که در کانون های فرهنگی هنری، هیئت امناء، امام جماعت و خادم و دیگر مجموعه های مسجدی وجود دارد، سرمایه عظیم بچه های مسجد را مقابل جریان نفوذ و جنگ نرم واکسینه می کند.

سردار بابااحمدی تحقق محله اسلامی را هدف اصلی پایگاه های بسیج معرفی و تاکید کرد: این نقش در حد مطلوبی در دوره شیوع کرونا ایفا شد و توانست بسیاری از آسیب های این بحران را کاهش داده با برطرف کند. البته دیگر ارکان مسجد به ویژه کانون های فرهنگی هنری در ارائه خدمات مومنانه با بسیج همکاری داشتند.

وی اضافه کرد: بسیج که به فرموده مقام معظم رهبری مظهر مردم سالاری دینی است، طرح احیای کارکردهای مسجدی را دنبال و در این میدان با کانون های فرهنگی هنری همکاری می کند تا همانطور که مسجد در دوران دفاع مقدس حامی و پشتیبان و تولیدکننده قدرت معنوی برای جبهه ها بود، امروز هم مامن و پناه مردم باشد.

سردار بابااحمدی در پایان خاطرنشان کرد: تعداد مساجد تراز و پیشران در سطح جامعه و محلات کم است، لذا باید رونق مساجد هم از نظر کمی با افزایش تعداد نمازگزاران و هم در بعد کیفی با جذب نسل جوان و نوجوان، دنبال شود، چراکه با این رونق، جامعه تهدیدات نرم دشمن را دفع می کند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا