بنتال سرآغازی بر توسعه فعالیت های فرهنگی مناطق نخل نشین


بنتال سرآغازی بر توسعه فعالیت های فرهنگی مناطق نخل نشین

فرزاد میرشکاری گفت: ما نام فعالیت های کانون فرهنگی هنری فاطمه ها را بنتال گذاشتیم تا سرآغازی بر توسعه فعالیت های فرهنگی روستا باشد.

«فرزاد میرشکاری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با یادآوری این مطلب که در اولین همایش فعالیت های داوطلبانه آستان قدس رضوی حضور یافته است، گفت: بنده به عنوان مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها که سال ها فعالیت داوطلبانه انجام داده ام، به این همایش دعوت شدم.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان کهنوج افزود: در این همایش سعی کردم با پرداختن به پروژه بنتال، فعالیت های داوطلبانه و همچنین راه های جذب نوجوانان روستا و خیرین حاضرین را با فعالیت های کانون فاطمه ها آشنا کنم.

وی پروژه بنتال را حاصل تلاش ها و فعالیت های ۱۲ ساله اعضای کانون دانست و بیان کرد: این همایش فرصتی را فراهم کرد تا علاوه بر معرفی کانون فاطمه ها و فعالیت های آن بتوانیم به طرح ها و برنامه های آتی کانون نیز اشاره کنیم.

میرشکاری ابراز کرد: اگر بخواهیم فعالیت ۱۲ ساله کانون فرهنگی هنری و کتابخانه فاطمه ها که همراه با کسب تجربیات موفقی در امر ترویج کتاب، آگاهی، کار، تلاش و فعالیت های داوطلبانه بوده را خلاصه کنیم به پروژه بنتال می رسیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان کهنوج ادامه داد: با مشارکت اعضای کانون در مدت ۱۲ سال کار گروهی و با مطالعه و کسب تجربه امروز به یک مدل از فعالیت های فرهنگی با نام پروژه بنتال دست یافته ایم که می توانیم در اختیار سایر کانون های فرهنگی هنری مساجد در روستاها قرار دهیم.

وی با بیان این مطلب که بنتال در زبان محلی به معنای سرآغاز هر کاری است، اظهار کرد: ما نام فعالیت های کانون فرهنگی هنری فاطمه ها را بنتال گذاشتیم تا سرآغازی بر توسعه فرهنگی روستا باشد.

میرشکاری اضافه کرد: هدف اصلی پروژه بنتال این است که نوجوانان داوطلب روستایی را با برگزاری دوره های مهارت آموزی به عنوان تسهیل گر ماهر دارای ویژگی های یک مروج فرهنگی تربیت کند.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان کهنوج عنوان کرد: این تسهیلگران پس از کسب مهارت های لازم در روستاهای مناطق نخل نشین، فعالیت های اجتماع محور انجام می دهند.

وی یادآور شد: از آنجایی که فعالیت ۱۲ ساله ما در روستاهای نخل نشین جنوب کرمان بوده بنابراین به این نتیجه رسیده ایم که مستعد ترین مناطق برای اجرای فعالیت های فرهنگی اثر بخش مناطق محروم است که متاسفانه کلیه مناطق نخل نشین جز مناطق محروم هستند.

میرشکاری بیان کرد: ما در دل این محرومیت ها گنج پیدا کرده ایم و آن گنج، اشتراکات فرهنگی مردمان مناطق نخل نشین است.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان کهنوج افزود: مردمان این مناطق ادیب، داستان نویس، هنرمند و فرهیخته هستند که شیوه کسب و کار و درآمد زایی، تعاملات، گرما و صمیمیت، مراسم سنتی، آئین عزاداری و جشن های آنها مشترک است.

وی با بیان این مطلب که قطعا اجرای هر پروژه فرهنگی مستلزم گره زدن به ویژگی های بافت فرهنگی و بومی آن مناطق است، ابراز کرد: در فصل برداشت خرما ده ها هزار کارگاه بسته بندی خرما فعال می شود و این فرصت و بستری برای راه اندازی گروه های قصه گو با استفاده از ظرفیت افرادی است که در پروژه بنتال آموزش دیده و تسهیل گر حرفه ای شده اند.

میرشکاری ادامه داد: ما پروژه بنتال را از مناطق محروم آغاز کرده ایم و چشم انداز ما این است که کلیه مناطق نخل نشین سطح کشور و حتی دنیا بتوانند آن را اجرا کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان کهنوج یادآور شد: نوجوانانی با ویژگی های مشترکی همچون قصه گویی، طراح فرهنگی، قدرت جذب حامی، عکاس، وارد به کار با اپلیکیشن های کتاب در اجرای پروژه بنتال با ما همکاری دارند.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان کهنوج اظهار کرد: با توجه به ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه بنابراین ما قصد داریم از این ظرفیت برای شناسایی داوطلبان کانون های مساجد مناطق نخل نشین استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: هر داوطلب یک سال از طریق آموزش، پروژه بنتال فرهنگی را فرا می گیرد تا بتواند شیوه های خواندن کتاب را به کودکان و نوجوانان نشان دهد.

میرشکاری با اشاره به استفاده از ظرفیت افرادی که سال ها بر روی فرهنگ مردم مناطق نخل نشین کار کرده اند، تاکید کرد: ما بزودی طرح اصلی پروژه بنتال را برای انعقاد تفاهم نامه با ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ارائه می کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان کهنوج در خاتمه عنوان کرد: بزودی اپلیکیشن این پروژه تولید و از طریق کانون های مساجد در اختیار مناطق نخل نشین قرار داده می شود.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا