زیاد النخاله: تا صهیونیسم وجود دارد، مبارزه ادامه خواهد داشت


زیاد النخاله: تا صهیونیسم وجود دارد، مبارزه ادامه خواهد داشت

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد طرح صهیونیسم بر اساس ظلم و ستم شکل گرفته و فلسطین کشور ما است و تا پیروزی و اخراج اشغالگران خواهیم جنگید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العالم، «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: در حال حاضر در کرانه باختری انقلاب واقعی و جدی برای مقابله با رژیم اشغالگر در جریان است. رزمندگان مقاومت به صورت روزانه با اشغالگران درگیر می‌شوند و با وجود شرایط سخت هر روز بیش از ۱۰ تا ۲۰ عملیات مختلف و متنوع را انجام می‌دهند. جوانان فلسطینی در قالب گردان‌های مستقر در امتداد اراضی کرانه باختری با هم جمع شده اند و الگوی وحدت ملی، شجاعت و قهرمانی را در عرصه مقابله با ماشین کشتار رژیم صهیونیستی به نمایش گذاشته اند.

گشایش در روابط جنبش جهاد اسلامی و گردان‌های شهدای الاقصی

النخاله تصریح کرد: گشایش در روابط جنبش جهاد اسلامی و گردان‌های شهدای الاقصی (شاخه نظامی جنبش فتح) و همکاری بین آن‌ها به بالاترین حد رسیده است. همکاری با گردان‌های شهدای الاقصی پس از عملیات تونل آزادی آغاز شد؛ عملیاتی که افق‌های واسعی را پیش روی مقاومت در کرانه باختری گشود و به معنای واقعی کلمه یک معجزه بود.

وی ادامه داد: تشکیلات خودگردان فلسطین موضع منفی خود را در قبال مقاومت تغییر نداده، ولی طیف‌های گسترده‌ای از جنبش فتح میزبان همه مجاهدان میدانی در فلسطین هستند. تحولات اخیر کرانه باختری بخشی از عملیات انقلابی و مقاومت ملت فلسطین برای مقابله با طرح صهیونیستی است و ما تمام توان خود را برای تشدید این انتفاضه با هدف آزادی کرانه باختری، قدس اشغالی و سراسر خاک فلسطین به کار خواهیم گرفت. تحولات کنونی کرانه باختری به منزله انتفاضه مسلحانه است و ما باید آن را در همه جهت‌ها به پیش برانیم. ما به عقب باز نخواهیم گشت و نگاه ما رو به جلو است. برادران ما برای توسعه قدرت مقاومت در کرانه باختری و گسترش آن به سوی اراضی اشغالی ۱۹۴۸ تلاش می‌کنند.

باید محور مقاومت را تقویت کرد و بدون محدودیت پذیرای هم باشیم

دبیرکل جهاد اسلامی خاطرنشان کرد: انتخاب اسم "وحدة الساحات" (اتحاد میدان ها) برای علمیات اخیر جنبش جهاد اسلامی، تصادفی نبود و هدف ما از انتخاب این اسم، ایجاد ارتباط بین نوار غزه و کرانه باختری از یک سو و اوضاع داخلی و خارجی فلسطین از سوی دیگر و در کل ایجاد ارتباط و اتحاد فلسطین با سایر عرصه‌های محور مقاومت بود. بر همین اساس ما جشن‌های سالگرد تأسیس جهاد اسلامی را در غزه، جنین، لبنان، سوریه و یمن برگزار کردیم. من در سخنرانی سالگرد تأسیس تأکید کردم که ما باید محور و نیرو‌های مقاومت را تقویت کنیم و بدون محدودیت پذیرای هم باشیم. اردوگاه مقابل یعنی دشمن صهیونیستی ائتلاف‌ها و متحدان خود را دارد و اردوگاه مقاومت فلسطین نیز از متحدان و ائتلاف‌هایی برخوردار است و باید این ائتلاف در حرف و عمل تقویت شود. در طول سال‌های گذشته بین مقاومت فلسطین با تمام تشکیلات آن و مقاومت لبنان و حزب الله همکاری عملی وجود داشته است، اما این ائتلاف‌ها اکنون به اقدام و هماهنگی بزرگتری در راستای تقویت قدرت مقاومت در منطقه نیاز دارد. برای ما نبرد اتحاد میادین، «ام المعارک» (مادر نبردها) بود، زیرا جنبش جهاد اسلامی به تنهایی وارد آن شد و این نبرد پیام‌های بزرگی با خود به همراه داشت.

من تأیید و حمایت قوی بشار اسد از مقاومت و فلسطین را احساس کردم

النخاله افزود: پس از نبرد «اتحاد میادین» من شخصا با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کردم و تأیید و حمایت قوی او از مقاومت و فلسطین را احساس کردم. در گفتگو با بشار اسد به موضوع احیای روابط بین دمشق و جنبش حماس پرداختیم. این دیدار، مهم و متمایز بود. طبق اطلاعات من هیئت حماس که به دمشق سفر خواهد کرد، در چارچوب هیئتی از گروه‌های فلسطینی خواهد بود. من این سفر را در چارچوب سامان دادن به اوضاع داخلی فلسطین مهم و بزرگ می‌دانم.

شهرک نشینان اسرائیلی باید خود را آماده کنند که از سرزمین فلسطین خارج شوند

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: فلسطین متعلق به همه ملت فلسطین است و اسرائیلی‌ها که از مناطق مختلف جهان جمع شده اند، باید بدانند که فرصتی برای زندگی در فلسطین ندارند. شهرک نشینان اسرائیلی باید خود را آماده کنند که در هر لحظه از سرزمین فلسطین خارج شوند. ما جایی نخواهیم رفت و هیچ گزینه دیگری نداریم. از جمله اشتباهات راهبردی که در پرونده من ثبت شده این است که پس از حدود ۵۰ یا ۵۵ ساعت نبرد، به آتش بس رضایت دادم در حالی که می‌توانستیم آن را برای هفته‌ها ادامه دهیم. ما این آتش بس را در نتیجه فشار‌های محلی و منطقه‌ای پذیرفتیم.

وی ادامه داد: ایده جهاد اسلامی و رویکرد و تاریخ آن، در جریان عملیات تونل آزادی در محک آزمایش قرار گرفت. ما به قهرمانان علمیات تونل آزادی افتخار کرده و افتخار می‌کنیم و معتقدیم اقدام آن‌ها در آغاز مرحله جدید در مسیر جهاد اسلامی و مقاومت نقش بسزایی داشت. آن‌ها با حفر تونل در واقع در تفکر صهیونیسم حفره ایجاد کردند. عملیات تونل آزادی با استناد به تمام معیار‌ها و مقیاس‌ها یک دستاورد تاریخی بود که بر کرانه باختری و ملت فلسطینی بازتاب یافت.

النخاله با اشاره به پرونده اسرای فلسطینی توضیح داد: مقاومت فلسطین تمام تلاش خود را برای آزادی اسرا به کار خواهد گرفت و این وظیفه‌ای است که ما تلاش برای تحقق آن را متوقف نخواهیم کرد. آزادی اسرا در صدر اولویت‌های جنبش جهاد اسلامی فلسطین و مقاومت قرار دارد و ما برای آزادی آن‌ها مصمم هستیم. کمیته‌ای متشکل از همه گروه‌های مقاومت مسئول پیگیری پرونده اسرای نوار غزه هستند. موانعی در مسیر به نتیجه رسیدن توافق تبادل اسرا با دشمن وجود دارد و ان شاء الله زمانی که به آن دست یابیم، اسرای قهرمان عملیات تونل آزادی از جمله مشمولان این توافق خواهند بود.

ما تا زمانی که طرح صهیونیسم وجود داشته باشد، مبارزه را متوقف نخواهیم کرد

زیاد النخاله درباره دستاور‌های جهاد اسلامی در سی و پنج سال گذشته خاطرنشان کرد: جنبش جهاد اسلامی در کنار سایر گروه‌های مقاومت از جمله جنبش حماس یک نیروی مؤثر در آزادسازی غزه بود. جنبش جهاد اسلامی در انتفاضه سال ۲۰۰۰ بیش از ۹۰ عملیات استشهادی و صد‌ها عملیات دیگر را انجام داد که طی آن ده‌ها و صد‌ها نظامی صهیونیست هدف قرار گرفتند. وجه تمایز عملیات‌های استشهادی جهاد اسلامی این است که اغلب نظامیان را هدف قرار می‌دهد. نبرد "اتحاد میادین" زنگ هشدار را برای همه صدا در آورد مبنی بر اینکه جنبش جهاد اسلامی نیروی مؤثری در عرصه تحولات فلسطین است.

روز‌ها و نبرد‌ها می‌آیند و ما تا زمانی که طرح صهیونیسم وجود داشته باشد، مبارزه را متوقف نخواهیم کرد و هیچ امتیازاتی نخواهیم داد. طرح صهیونیسم بر اساس ظلم و ستم شکل گرفته و فلسطین کشور ما است و ما تا پیروزی و اخراج اشغالگران خواهیم جنگید.

من احساس می‌کنم یمنی‌ها نقش بزرگی در حمایت از مقاومت و ملت فلسطین در سطح عملیاتی حتی در جنگ خواهند داشت و من به حضور آن‌ها امید بسیاری دارم.

النخاله درباره روابط مقاومت فلسطین و یمن گفت: ما با جنبش انصارالله یمن تماس و ارتباط داریم و بار دیگر سالروز میلاد پیامبر (ص) و انقلاب مردم یمن را به مردم و رهبر بزرگ و عزیز این کشور یعنی سید عبدالملک الحوثی به خاطر این عملکرد عالی تبریک می‌گوییم و ما همیشه به خیر از او یاد کرده و برایش احترام زیادی قائل هستیم. من احساس می‌کنم یمنی‌ها نقش بزرگی در حمایت از مقاومت و ملت فلسطین در سطح عملیاتی حتی در جنگ خواهند داشت و من به حضور آن‌ها امید بسیاری دارم.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شاهزاده هودونگ در جومونگ بعد از 15 سال