گروه های حقوق بشری نشست اتحادیه و رژیم صهیونیستی را محکوم کردند


گروه های حقوق بشری نشست اتحادیه و رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

گروه های بین المللی حقوق بشر نشست اتحادیه اروپا و رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و گفته اند که این نشست تنها به آپارتاید جاری علیه فلسطینیان مشروعیت می بخشد

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «میدل ایست آی»، گروه های بین المللی حقوق بشر نشست اتحادیه اروپا و رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و گفته اند که این نشست تنها به آپارتاید جاری علیه فلسطینیان مشروعیت می بخشد.

عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای هشدار داد که اسرائیل در حال ارتکاب جنایت آپارتاید علیه فلسطینی‌ها استو هر گونه همکاری باید بر از بین بردن سیستم ظالمانه ظلم و سلطه اسرائیل متمرکز شود.

اتحادیه اروپا به دنبال از سرگیری روابط خود با رژیم صهیونیستی عمدتا به دلیل نیاز به تنوع بخشیدن به منابع انرژی خود پس از جنگ روسیه و اوکراین است.

این اجلاس که به عنوان شورای اتحادیه اروپا و اسرائیل شناخته می شود در سال 2013 پس از صدور دستورالعمل توسط اتحادیه اروپا مبنی بر حذف مستعمرات این رژیم در سرزمین های اشغالی فلسطین توسط اتحادیه اروپا لغو شد.

نهادهای رژیم صهیونیستی که به دنبال دریافت بودجه اتحادیه اروپا هستندباید به طور فعال نشان دهند که هیچ ارتباط مستقیم یا غیرمستقیمی با کرانه باختری اشغالی، قدس شرقی یا بلندی‌های جولان ندارند.

در حالی که سیاست رسمی اتحادیه اروپا در این مورد تغییر نکرده است، رژیم اشغالگر تصمیم گرفته است تا این اجلاس را ادامه دهد.

سازمان عفو ​​بین‌الملل در خصوص این نشست گفت: مقامات اسرائیلی فلسطینی‌ها را در معرض تصرف زمین، کشتار غیرقانونی، انتقال اجباری و محدودیت‌های شدید جابجایی قرار می‌دهند و در عین حال انسانیت، ملیت و موقعیت برابر برای فلسطینی ها را انکار می‌کنند.

عفو بین‌الملل افزود: اتحادیه اروپا نمی‌تواند با رژیمی که مرتکب آپارتاید می‌شود و در ماه‌های اخیر دفاتر سازمان‌های مشهور جامعه مدنی فلسطینی را بسته است، ادعای تعهدات حقوق بشری مشترک داشته باشد.

در اوایل سال جاری، نظامیان صهیونیست به دفاتر هفت سازمان غیردولتی فلسطینی یورش بردند و آنها را بستند.

از جمله این مراکز می توان به الحق; آدامیر; مرکز تحقیق و توسعه بیسان؛ دفاع از کودکان بین المللی-فلسطین; اتحادیه کمیته های زنان فلسطین؛ اتحادیه کمیته های کار کشاورزی؛ و کمیته های اتحادیه کارکنان بهداشت اشاره کرد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان