فروش تسلیحات آمریکا در سال مالی 2022 به 50 میلیارد دلار افزایش یافت


فروش تسلیحات آمریکا در سال مالی 2022 به 50 میلیارد دلار افزایش یافت

یک مقام ارشد پنتاگون اعلام کرد فروش تسلیحات نظامی آمریکا نسبت به سال گذشته میلادی افزایش یافت و واشنگتن در سال مالی ۲۰۲۲، ۵۰ میلیارد دلار اسلحه به سایر کشورهای جهان فروخته است.

تارنمای خبری آمریکایی «برکینگ دیفنس» (breakingdefense) با بیان اینکه ترس کشورهای اروپایی از جنگ اوکراین یکی از عوامل افزایش فروش تسلیحات آمریکایی به شمار می رود نوشت: جیمز هرش (James Hursch) ، مدیر آژانس همکاری امنیت دفاعی (DSCA)، وابسته به پنتاگون، گفت: می‌توان گفت که آمریکا از افزایش فروش سلاح بهره مند شده و روند افزایش فروش تسلیحات آمریکایی به نظر طی سه سال آینده یا بیشتر ادامه خواهد داشت اما با چه شیبی مشخص نیست.

تارنمای این رسانه آمریکایی نوشت: فروش تسلیحات نظامی آمریکا به متحدان و شرکای واشنگتن در سال مالی ۲۰۲۲ درمجموع حدود ۵۰ میلیارد دلار اعلام شد که این مبلغ نسبت سال گذشته میلادی که ۳۵ میلیارد دلار بود، جهش یافته است.

این مقام ارشد پنتاگون در «کنفرانس انجمن ارتش آمریکا» (AUSA) با اعلام این مطلب گفت که افزایش قراردادهای فروش نظامی خارجی در سال ۲۰۲۲ میلادی که توسط وزارت امور خارجه آمریکا تأیید شده، تقریباً ۱۵ میلیارد دلار بیش از کل سال مالی ۲۰۲۱ و پیش از فروکش کردن همه گیری کووید-۱۹ بوده است.

برکینگ دیفنس در ادامه نوشت: به گفته هرش، پایان یافتن محدودیت های ناشی از همه گیری کووید-۱۹ باعث شد تا مقامات آمریکایی ملاقات های رو در رو بیشتری با شرکای بین المللی خود داشته باشند و راه را برای معاملات نظامی و فروش تسلیحات آمریکایی هموار سازند.

تارنمای این رسانه آمریکایی نوشت: فروش ۵۰ میلیارد دلاری تسلیحات آمریکایی، شامل کمک های خارجی مالی و نظامی به سایر دولت های خارجی است، از آنجایی که پایان سال مالی در بودجه آمریکا ۳۰ سپتامبر (هشتم مهرماه) است، هرش قادر به دادن جزئیات فروش و این کمک های نظامی نبود.

بنابراین گزارش، مدیر آژانس همکاری امنیت دفاعی گفت: تهاجم روسیه به اوکراین و درگیری های جاری به افزایش تقاضا برای تسلیحات آمریکایی کمک کرده، به ویژه از سوی کشورهای اروپایی که نیاز به تکمیل ذخایر مهمات خود دارند، آنها از درگیری هایی که امروز شاهد آن هستیم در مورد انواع سیستم هایی که باید داشته باشند و نیازهای دفاعی خود، آغاز به تجدید نظر کرده اند.

فروش تسلیحات آمریکا در سال مالی 2022 به 50 میلیارد دلار افزایش یافت

این گزارش می افزاید این مقام پنتاگون دو عامل را باعث افزایش فروش تسلحیات آمریکایی به شرکای خود عنوان کرد، یکی نیاز کشورهای اروپایی در راتباط با جنگ اوکراین و دیگر روی آوردن کشورهای خاور دور در منطقه اقیانوس آرام - هند که از تهدید چین بیمناک هستند و به سمت مدرن سازی تسلیحات قدیمی خود روی آورده اند.

برکینگ دیفنس در ادامه گزارش داد: همه گیری کرونا موجب توقف در افزایش فروش تسلیحات آمریکا شده بود، بطوری که در سال های مالی ۲۰۲۰ این میزان ۸۵میلیارد دلار ، در سال مالی ۲۰۱۹ این رقم ۵۵ میلیارد دلار و در سال مالی ۲۰۱۸ میلادی فروش تسلیحات خارجی آمریکا ۵۶ میلیارد دلار اعلام شده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...