تجارت روبلی-ریالی ایران و روسیه/ حذف قرعه کشی خودرو تا پایان سال


تجارت روبلی-ریالی ایران و روسیه/ حذف قرعه کشی خودرو تا پایان سال

ایجاد شبکه نقل و انتقالات پول در عمان، تجارت ایران و روسیه بدون واسطه گری ارزهای خارجی، عدم واردات خودروی خارجی بی کیفیت و حذف قرعه کشی خودرو تا پایان سال از جمله اخبار مهم این هفته صمت بود.

به گزارش خبرنگار مهر، ایجاد شبکه نقل و انتقالات پول در عمان، تجارت ایران و روسیه بدون واسطه گری ارزهای خارجی، تهیه سند راهبردی ماشین آلات تا نیمه آبان ماه، خودروهای خارجی غیراستاندارد و بی‌کیفیت اجازه واردات نخواهند داشت، حذف قرعه کشی خودرو تا پایان سال، ابلاغ مصوبه مشوق‌های حمایت از تولید و حفظ و ایجاد اشتغال و ۲ شرط حذف قیمت گذاری دستوری خودرو از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صنعت، معدن و تجارت بود.

ایجاد شبکه نقل و انتقالات پول در عمان

علیرضا پیمان پاک رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: هم اکنون در عمان شبکه جا به جایی پول برای شرکت‌ها و تجار ایرانی ایجاد شده و از طریق این شبکه پولی، به صادرکنندگان ایرانی در امارات درهم داده می‌شود. ایجاد شبکه مالی ویژه تجار و صادرکنندگان کشورمان در دیگر کشورها از جمله قطر، روسیه، ازبکستان و شرق اروپا در حال پیاده سازی است.

تجارت ایران و روسیه بدون واسطه گری ارزهای خارجی

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از افزایش ۷۰ درصدی ظرفیت صادرات ایران به روسیه طی نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: مبادلات اقتصادی میان دو کشور بدون واسطه گری ارزهای خارجی، انجام می‌شود.

تهیه سند راهبردی ماشین آلات تا نیمه آبان

رضا فاطمی امین وزیر صمت ضمن تاکید بر لزوم تدوین سند راهبردی ماشین آلات تا اواسط آبان ماه سال جاری، گفت: اگر کمبودی در این حوزه داشته باشیم از طریق واردات، جبران می‌کنیم.

آئین نامه واردات خودرو ابطال نمی‌شود

امید قالیباف در رابطه با ایرادات مطرح شده به آئین نامه واردات خودرو از سوی رئیس مجلس گفت: ایرادات مطرح شده به آئین نامه واردات خودرو باعث ابطال آن نمی‌شود.

وی افزود: اشکالات وارده به آئین نامه به زودی اصلاح خواهد شد و نتیجه آن در اسرع وقت تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

خودروهای خارجی غیراستاندارد و بی‌کیفیت اجازه واردات نخواهند داشت

مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: خودروی استاندارد و باکیفیت پس از تأیید صلاحیت سازمان ملی استاندارد وارد کشور خواهد شد و اگر غیر از این باشد برابر با قانون برخورد می‌کنیم.

حذف قرعه کشی خودرو تا پایان سال

سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت در رابطه با حذف قرعه کشی خودرو گفت: محصولات سایپا از قرعه کشی خارج شده اند. در ایران خودرو هم هایما خارج شده و تارا هم به زودی خارج می‌شود. البته تا پایان سال قرعه کشی خودرو حذف خواهد شد. علاوه بر این برنامه تولیدی شرکت‌ها و واردات در کنار هم می‌تواند عرضه و تقاضا را متعادل کند.

ابلاغ مصوبه مشوق‌های حمایت از تولید و حفظ و ایجاد اشتغال

تصویب نامه جلسه مورخ ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ هیأت وزیران در خصوص «مشوق های حمایت از تولید و حفظ و ایجاد اشتغال» طی نامه شماره ۱۲۵۵۲۲ مورخ ۱۷ مهر ۱۴۰۱ توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد. (جزئیات بیشتر)

۲ شرط حذف قیمت گذاری دستوری خودرو

عبدالله توکلی لاهیجانی مدیرکل خودرویی وزارت صمت گفت: وجود خودروهای اقتصادی و رقابت پذیر بودن خودروها مقدمه‌ای برای برداشتن قیمت‌های دستوری است، در غیر این صورت برداشتن قیمت‌های دستوری نتیجه بخش نخواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا