خرید 50 تن زرشک تر توسط 10 شرکت تعاونی


خرید 50 تن زرشک تر توسط 10 شرکت تعاونی

بیرجند- مدیر تعاونی روستایی خراسان جنوبی گفت: تا کنون خرید توافقی حدود ۵۰ تن زرشک تازه توسط ۱۰ شرکت تعاونی و اتحادیه در شهرستان‌های استان از کشاورزان خریداری شده است.

سید حسن رضوی در گفت و گو با خبر نگار مهر گفت: خرید توافقی زرشک از مدتی پیش توسط ۱۰ شرکت تعاونی و اتحادیه در پنج شهرستان استان آغاز شده و تا کنون حدود ۵۰ تن زرشک تازه از کشاورزان خریداری شده است.

وی افزود: برای اطمینان خاطر کشاورزان در این خصوص، تعدادی از شرکت‌های تعاونی روستایی پنج شهرستان استان که بیشترین میزان زرشک را دارند، از مدتی پیش اقدام به خرید توافقی زرشک کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با انجام این کار در صورت افت قیمت زرشک، کشاورز ضرر نمی‌کند، بیان داشت: قیمت زرشک خریداری شده بر اساس کیفیت محصول و به نرخ منطقی و منصفانه تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس کیفیت زرشک، قیمت آن برای خرید توافقی در شهرستان‌های مختلف متفاوت است و از آن جایی که زرشک خشک ارزش افزوده دارد، اغلب کشاورزان که با کمک دولت در سال‌های گذشته اقدام به احداث بارگاه بهداشتی کرده‌اند، زرشک تر خود را نمی‌فروشند.

رضوی گفت: تنها خرده مالکانی که زرشک کمی در حدود یک تن دارند، برای فروش آن اقدام می‌کنند و شرکت‌های تعاونی روستایی هم آنها را در میادین میوه و تره بار استان‌های دیگر برای فروش عرضه می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر زرشک خریداری شده از کشاورزان به فروش نرسد، شرکت‌های تعاونی روستایی آنها را خشک می‌کنند.

مدیر تعاونی روستایی خراسان جنوبی بیان داشت: تاکنون زرشک تر خریداری شده از کشاورزان استان، در میادین میوه و تره بار استان‌های همدان، فارس، تهران و خراسان رضوی برای فروش عرضه شده است.

رضوی با بیان اینکه زرشک تازه در اولین فرصت بعد از برداشت باید به بازار عرضه شود، ادامه داد: زرشک خشک سال‌های گذشته کشاورزان و شرکت‌های تعاون روستایی با توجه به تقاضای خوبی که در این خصوص در شهریور ماه ایجاد شد، فروخته شد.

وی افزود: هرچند پیش بینی‌های برای تأمین نقدینگی شرکت‌های تعاونی روستایی برای خرید محصول زرشک کشاورزان استان شده است اما همان‌طوری که در بازار از کشاورزان زرشک تولیدی نقد خریداری نمی‌شود، شرکت‌های تعاونی روستایی هم بخشی از پول آن را نقد و بقیه را بعد از فروش زرشک به کشاورزان پرداخت می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان