خط هافبک استقلال کند است / نیمکت نشینی حردانی تصمیم درستی نیست


خط هافبک استقلال کند است / نیمکت نشینی حردانی تصمیم درستی نیست

ستار همدانی پیشسکوت باشگاه استقلال گفت: باوجود صالح حردانی، این تغییر در ترکیب استقلال، منطقی به نظر نمی‌آید. حردانی بازیکن بسیار باهوش و تأثیرگذاری است. باید از ظرفیت‌های او در پست دفاع راست استفاده شود و یامگا نیز در پست وینگر، مکمل او باشد.

یکی از مهم‌ترین مصاف‌های هفته هشتم لیگ بیست و دوم، میان ۲ تیم مدعی استقلال و فولاد برگزار شد. استقلال بعد از برد مهم در سیرجان و نزدیک‌تر شدن به پرسپولیس، امید داشت تا با یک پیروزی مهم دیگر، این بار به صدر جدول تکیه بزند اما اتفاقات بازی به سود شاگردان ریکاردو ساپینتو رقم نخورد.

احتیاط در دستور کار هر دو تیم قرار داشت و برای رسیدن به گل به آب‌وآتش نمی‌زدند. درنهایت گل اول بازی را یاران جواد نکونام به ثمر رساندند. دفع ناقص مدافعان در محوطه جریمه کار دست حسینی داد. توپ سرگردان در هوا را مجید عیاری تبدیل به گل کرد. فرصت مناسبی برای فولادی‌ها به وجود آمده بود تا با دست پر به اهواز برگردند.

مقاومت مدافعان فولاد در دقیقه ۶۲ شکسته شد. محمد محبی روی یک ارسال کرنر و پاس مرادمند، گل تساوی استقلال را زد. ستاره بوشهری آبی‌ها، سومین گل فصل خود را روی یک فرصت‌طلبی وارد دروازه فولاد کرد. خروج اشتباه شهاب گردان در از دست رفتن اندوخته اهوازی‌ها تأثیر زیادی داشت.

در ادامه استقلال برای زدن گل برتری فشار زیادی را روی دروازه فولاد آورد. حضور ابوالفضل جلالی در نیمه دوم، قدرت آبی‌ها را در سمت چپ مضاعف کرده بود. یکی از نکات قابل‌ذکر این مصاف حساس، صحنه‌های مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه فولاد بود. استقلالی‌ها معتقد بودند که داور مسابقه در دو، سه صحنه باید برای آن‌ها اعلام پنالتی می‌کرد.

ساپینتو در پایان بازی به‌شدت نسبت به قضاوت پرحرف و حدیث حاج ملک معترض بود. این تساوی مانع از رسیدن استقلال به صدر جدول شد. مدافع عنوان قهرمانی در هفته نهم، روز جمعه به مصاف ذوب‌آهن می‌رود. ذوب‌آهن در این فصل شکست‌ناپذیر بوده و تنها ۳ گل دریافت کرده است.

تیم تدافعی و سرسخت مهدی تارتار می‌تواند یک چالش سخت برای ساپینتو و شاگردانش باشد. گسترش نیوز برای بررسی دیدار گذشته آبی‌ها و همین‌طور مصاف بعدی با ذوب‌آهن اصفهان، گفت‌وگویی با ستار همدانی پیشسکوت استقلال انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

خط هافبک استقلال کند است / نیمکت نشینی حردانی تصمیم درستی نیست

خط میانی استقلال کند است

ستار همدانی درباره بازی استقلال و فولاد گفت: بازی سخت و حساسی برای استقلال بود. تیم سخت‌کوش فولاد، هافبک‌های جنگنده و به‌اصطلاح پرس کنی دارد. پرسینگ همه‌جانبه فولاد در نیمه اول، ارتباط بین خط میانی و فورواردهای استقلال را قطع کرد. به‌این‌ترتیب فرصت تغذیه مهاجمان از هافبک‌های استقلال سلب شد.

او ادامه داد: در نیمه اول، استقلال توفیق زیادی درتهدید دروازه فولاد نداشت. در نیمه دوم تغییرات خوبی اعمال شد و با آمدن جلالی و نیک‌نفس، حملات استقلال ریتم خوبی به خود گرفت و خط میانی از پرس درآمد. در ابتدای فصل نیز به‌کندی خط میانی استقلال به‌عنوان یکی از مشکلات اصلی استقلال اشاره کردم. مهدی پور و سایر هافبک‌ها، سرعت بدن پایینی دارند. استقلال برای موفقیت مقابل تیم‌هایی نظیر فولاد، باید سرعت خط هافبک خود را افزایش دهد.

پیشکسوت آبی‌ها در رابطه با قضاوت جنجالی حاج ملک در این بازی عنوان کرد: مشکلات داوری در اکثر بازی‌ها وجود دارد. کما اینکه در این دیدار هم صحنه‌هایی وجود داشت که شبهه برانگیز بودند. درهرصورت بهتر است که باشگاه‌ها، خود از حق‌وحقوق خود دفاع کنند.

خط هافبک استقلال کند است / نیمکت نشینی حردانی تصمیم درستی نیست

بازی با تیم های تدافعی؛ مشکل بزرگ استقلال

همدانی در مورد بازی بعدی آبی‌ها با تیم ذوب‌ آهن بیان کرد: استقلال باید برای شکست تیم‌های تدافعی، راهکاری پیدا کند. اگر کادر فنی برای رهایی از این بن‌بست تاکتیکی، راهی پیدا نکند، در ادامه فصل متضرر می‌شویم. به‌طور مثال در بازی با پیکان و نفت مسجدسلیمان، استقلال موفق به یافتن راهی برای گشودن دروازه این تیم‌ها نشد و ۴ امتیاز از دست رفت. امیدوارم که آقای ساپینتو، برنامه‌ای برای این موضوع داشته باشد.

او در خصوص مثلث خط حمله استقلال و عملکرد مهدی قایدی در دو بازی اخیر به گسترش نیوز گفت: به اعتقاد من استقلال خط فوروارد خیلی خوبی دارد. آن‌ها سرعت، دقت، تکنیک و خلاقیت لازم را دارند؛ اما فاز هجومی تیم نیاز به تقویت مناسب دارد. تلاش و عملکرد مضاعف هافبک‌ها، در خلق آمار بهتر مهاجمان تأثیر بالایی دارد.

خط هافبک استقلال کند است / نیمکت نشینی حردانی تصمیم درستی نیست

این کارشناس فوتبال درباره حضور یامگا در پست دفاع راست توضیح داد: به عقیده من تصمیم اشتباهی است. باوجود صالح حردانی، این تغییر در ترکیب استقلال، منطقی به نظر نمی‌آید. حردانی بازیکن بسیار باهوش و تأثیرگذاری است. باید از ظرفیت‌های او در پست دفاع راست استفاده شود و یامگا نیز در پست وینگر، مکمل او باشد.

همدانی در‌ پایان در ارتباط با اردوی اتریش و بازی‌های تدارکاتی تیم ملی تصریح کرد: اردوی بسیار مناسبی بود. در این دو بازی، بازیکنان محک خوبی خوردند. کی روش سعی بر استفاده از اکثر بازیکنان داشت. با تیم‌های قدرتمندی بازی کردیم و نتایج خوبی نیز گرفتیم. امیدوارم که تا پیش از شروع جام جهانی، کادر فنی متوجه نقاط ضعف و قوت تیم ملی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!