قراری که برقرار نشد/ دیشب در تهران چه خبر بود


قراری که برقرار نشد/ دیشب در تهران چه خبر بود

حضور میدانی در شهر تهران در شب گذشته حکایت از عادی شدن شرایط و حکم‌فرمایی آرامش به رغم رپورتاژ سنگین رسانه‌های معاند و عناصر ضدانقلاب در شهر داشت.

خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ رفته رفته با فروکش کردن اغتشاشات در کشور، رسانه‌های معاند و ضدانقلاب با انتشار فراخوان‌های مختلف سعی در دمیدن در آتش رو به افول آشوب در کشور دارند تا بلکه بتوانند اندک اغتشاشگران و عناصر داخلی خود را در گرد هم جمع کنند.

یکی از این فراخوان‌ها که از قضا ضدانقلاب رپورتاژ سنگینی برای آن در نظر گرفته بود، مربوط به روز گذشته، چهارشنبه ۲۰ مهرماه بود.

فراخوانی که ضدانقلاب را روسیاه کرد

از دو روز قبل ضدانقلاب با استفاده از رسانه‌های فارسی‌زبان و حساب‌های کاربری وابسته به خود در شبکه‌های اجتماعی از فراخوان عده‌ای از اغتشاشگران جهت ایجاد آشوب خبر دادند و به نوعی در دایره واژگان خود از آن تحت عنوان «ضربه نهایی به نظام» یاد کردند؛ اما با این حال نتیجه نهایی از این فراخوان چیزی جز روسیاهی رسانه‌های معاند در برابر اربابان غربی و سعودی خود به دنبال نداشت.

قراری که برقرار نشد

قرار بر این بود که از ساعت ۱۲ ظهر در میدان‌ها و معابر اصلی شهر هسته‌های اولیه اغتشاشات شکل گیرد اما حضور میدانی در معابر و میدان‌های اصلی شهر حکایت از تردد عادی شهروندان و خودروها داشت و صرفاً در چند خیابان در حوالی مرکز شهر هسته‌های اولیه اغتشاش در حال شکل‌گیری بود که با حضور به‌موقع نیروهای انتظامی و امنیتی مهار شد.

از جمله نکات قابل توجه، سیال بودن جمع محدود اغتشاشگران و آشوب‌طلبان است؛ به‌طوری که آن‌ها در ابتدا در یک خیابان حضور پیدا می‌کنند و با حضور نیروهای انتظامی و امنیتی متفرق شده و در خیابان دیگری حضور پیدا می‌کنند.

استمداد اغتشاشگران از شهروندان و بی‌توجهی مردم

استمداد طلبیدن از شهروندان برای پیوستن به اغتشاشات و بی‌تفاوتی شهروندان نسبت به اغتشاشگران از جمله نکات قابل توجه در رفتار اغتشاشگران است؛ به‌طوری‌که برخی از اغتشاشگران به‌منظور جلب توجه و تکثیر خود در برخی از معابر و خیابان‌ها ایجاد راه‌بندان می‌کنند تا بلکه بتوانند از کوبیده شدن آخرین میخ‌ها بر تابوت اغتشاش جلوگیری کنند اما غافل از اینکه حضور میدانی در شهر دلالت بر جدا شدن راه اغتشاشگران از مردم دارد.

تفاوت فاحش روایت رسانه‌های معاند با واقعیت در کف خیابان

با این همه اما رسانه‌های معاند از کار بیکار ننشسته‌اند و با تکنیک‌ها و روش‌های رسانه‌ای سعی در برجسته‌سازی و بزرگ‌نمایی اندک گردهمایی اغتشاشگران در نقاط مختلف شهر دارند؛ به‌طوری‌که آنچه در فضای مجازی توسط رسانه‌های معاند و ضدانقلاب روایت می‌شود تفاوت فاحشی با آنچه که در خیابان‌ها می‌گذرد، دارد.

گردش شبانگاهی در تهران

به‌منظور آگاهی از وضعیت شهر تهران در شب گذشته، به خیابان‌ها و میادین اصلی شهر که قرار بود به محلی برای ایجاد آشوب و اغتشاش از سوی اغشاشگران تبدیل شود، رفتیم و وضعیت شهر را به‌صورت میدانی مورد ارزیابی قرار دادیم.

نقطه آغاز؛ چهارراه ولیعصر

نقطه آغاز حوالی ساعت هشت شب در چهارراه ولیعصر بود. ترافیک نسبتاً سنگینی وجود داشت اما خبری از تجمع، اغتشاش و درگیری نبود.

فعالیت کسبه و تردد عادی شهروندان

مقصد بعدی، خیابان ولیعصر به سمت میدان ولیعصر بود. علی‌رغم ادعای رسانه‌های معاند مبنی بر اعتصاب سراسری مغازه‌داران و کسبه، گذر از این خیابان حکایت از فعال بودن مغازه‌ها و تردد عادی شهروندان داشت.

پس از گذر از میدان ولیعصر، به سمت میدان جهاد حرکت کردیم اما در آنجا نیز خبری از اغتشاش و آشوب نبود و تردد به‌صورت عادی اما با کمی ترافیک جریان داشت.

خیابان فلسطین، عاری از آشوب و حضور نیروهای انتظامی

در ادامه از سمت بلوار کشاورز وارد خیابان فلسطین شدیم؛ جایی که بنابر روایت رسانه‌های معاند روز گذشته یکی از هسته‌های اصلی شکل‌گیری اغتشاشات بوده است؛ اما با این حال خبری از حضور اغتشاشگران و حتی نیروهای انتظامی و امنیتی در خیابان فلسطین نبود.

علت ترافیک نسبتاً سنگین در تقاطع خیابان وصال و انقلاب

پس از رسیدن به چهارراه فلسطین به سمت خیابان انقلاب اسلامی و میدان انقلاب اسلامی حرکت کردیم و صرفاً با ترافیک نسبتاً سنگینی که به‌واسطه طولانی بودن چراغ قرمز تقاطع وصال ایجاد شده بود، مواجه شدیم.

در نهایت به سمت میدان فردوسی حرکت کردیم که خبری جز تردد عادی شهروندان نبود.

حکم‌فرمایی آرامش در شهر به‌رغم ادعاهای واهی ضدانقلاب

به رغم رپورتاژ سنگین رسانه‌های معاند و عناصر ضدانقلاب برای فراخوان روز چهارشنبه، حضور میدانی در شهر تهران و در شب گذشته حکایت از عادی شدن شرایط و حکم‌فرمایی آرامش در شهر داشت و صرفاً حضور محدود چند اغتشاش‌گر در محله نازی‌آباد گزارش شد که با حضور نیروهای انتظامی متفرق شدند.

حضور میدانی در شهر، سنگ محک مناسب برای صحت‌سنجی ادعاهای ضدانقلاب

فراگیری استفاده از فضای مجازی در کشور سبب شده تا ضدانقلاب از این مقوله به‌عنوان یک فرصت برای دست‌یابی به اهداف شوم خود استفاده کند و روایت‌های جعلی، ساختگی و بعضاً برجسته خود را از رویدادها و اغتشاشات به مخاطب القا کند؛ حال آن‌که حضور میدانی شهروندان در معابر و میادین شهر خود به تنهایی می‌تواند سنگ محک مناسبی در مورد صحت‌سنجی ادعاهای واهی عناصر ضدانقلاب و رسانه‌های منتسب به آن‌ها در مورد وضعیت شهر باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش