استراد آثار غارت شده، خواسته نیجریه از غرب


استراد آثار غارت شده، خواسته نیجریه از غرب

نیجریه استراد آثار فرهنگی غارت شده کشورش را از غربی‌ها خواستار شد.

دولت و مردم نیجریه از غربی‌ها خواستند آثار فرهنگی غارت شده کشورشان را به آنان بازگردانند.

به گزارش راشاتودی، لیای محمد، وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی نیجریه از موزه‌های غربی خواسته است که مجسمه‌های برنزی نیجریه را به این کشور مسترد کنند.

او گفت: این مجسمه ها، صرفاً آثاری زیبا نیستند که ارزش زیبایی شناختی داشته باشند بلکه این آثار گویای هویت و تاریخ ماست. مسئله این نیست که آیا این آثار باید به کشور بازگردند یا اینکه این کار چه زمانی انجام شود. این آثار باید درنهایت به کشور ما بازگردانده شوند.

وزیر فرهنگ نیجریه گفت: هرروز تلاش‌ها برای تحقق این امر، قوت می‌یابد و وقتی آن‌ها ببینند موزه‌های دیگر چه کار‌هایی انجام می‌دهند، مجبور خواهند شد این آثار را به کشور ما بازگردانند.

این مجسمه‌ها بیش از یک قرن قبل (۱۲۵ سال پیش) از نیجریه خارج شدند و آن زمانی بود که نیرو‌های انگلیسی پادشاهی کشور بنین سابق یا همان نیجریه امروزی را سرنگون کردند. ایالات متحده اخیراً بیش از سی مجسمه برنزی را به نیجریه بازگردانده است.

برآورد می‌شود بیش از نود درصد از آثار غارت شده از آفریقا در نقاطی بسیار دورتر از خود این قاره قرار داشته باشد. البته مخالفان بازگرداندن این آثار به کشور‌های آفریقایی می‌گویند اگر این آثار در موزه‌های غربی بمانند امنیت بیشتری دارند، زیرا برخی از این آثار پس از بازگردانده شدن به آفریقا ناپدید شده اند. اما عده‌ای دیگر دیدگاهی متفاوت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید