مسکو: نیروگاه زاپروژیا از سوخت هسته‌ای روسیه استفاده خواهد کرد


مسکو: نیروگاه زاپروژیا از سوخت هسته‌ای روسیه استفاده خواهد کرد

مقامات دولتی مسکو خبر دادند که نیروگاه اتمی زاپروژیا پس از اتمام سوخت ذخیره خود از این پس از سوخت هسته‌ای روسیه استفاده خواهد کرد.

یکی از مقامات اپراتور انرژی هسته‌ای روسیه گزارش داد که نیروگاه اتمی زاپروژیا پس از اتمام ذخایر فعلی سوخت خود به سوخت هسته‌ای روسیه روی خواهد آورد.
به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، رنات کارچا، مشاور مدیرکل شرکت روس اتم در این باره گفت: سوخت ذخیره این نیروگاه مصرف خواهد شد و پس از آن از سوخت هسته‌ای روسیه برای ادامه فعالیت استفاده خواهیم کرد.

روز گذشته ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در سخنرانی خود در نشست هفته انرژی روسیه تاکید کرد که هر گونه حمله نظامی و گلوله باران نیروگاه اتمی زاپروژیا توسط نیرو‌های نظامی اوکراین به منزله یک اقدام تروریستی هسته‌ای قلمداد می‌شود و عواقب آن بر عهده دولت کی یف است.

گفتنی است نیروگاه زاپروژیا به عنوان بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا در هفته‌های اخیر کانون درگیری‌ها میان روسیه و اوکراین بوده و نگرانی‌ها در مورد یک حادثه هسته‌ای بالقوه را افزایش داده است. مسکو و کی‌یف، یکدیگر را به گلوله باران و بمباران این سایت هسته‌ای متهم می‌کنند و در مورد بروز فاجعه‌ای هسته‌ای هشدار می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید