تشکیل کانون های فرهنگی مساجد یک ظرفیت عظیم برای نظام و انجام رسالت های آن در سطح جامعه است


تشکیل کانون های فرهنگی مساجد یک ظرفیت عظیم برای نظام و انجام رسالت های آن در سطح جامعه است

لایقی اصل گفت: تشکیل حدود ۶۵۰ کانون فرهنگی و هنری در استان کهگیلویه و بویراحمد که حتی برخی از محروم ترین نقاط نیز از نعمت آنها بی بهره نیستند، می تواند یک ظرفیت عظیم برای نظام و انجام رسالت های آن در سطح جامعه باشد.

«کریم لایقی اصل» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج ضمن تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد در جامعه اسلامی گام مهمی در جهت توسعه و ارتقاء فعالیت های فرهنگی در کشور بود.

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه راه اندازی کانون های فرهنگی در مساجد با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری در زمینه شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم دشمنان صورت گرفت، گفت: فعالیت این کانون ها با توجه به شرایط امروز جامعه و آسیب های اجتماعی که وجود دارد، یک ضرورت انکار ناپذیر است.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در ۱۹ مهر ماه سال ۱۳۹۱ در جمع ائمه جمعه و جماعات خراسان شمالی اشاره کرد و یادآور شد: این فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اتحاد و انسجام بین ارکان مسجد با مدیریت امام جماعت ضرورت مدیریت واحد در مسجد به عنوان پایگاه تربیت نیروهای جوان، متعهد و انقلابی را به جامعه یادآور می شود.

لایقی اصل با بیان اینکه در بعضی از مناطق نمایندگی دستگاه های فرهنگی مستقر نیستند، تاکید کرد: وجود کانون های فرهنگی و هنری مساجد در هر شهر و بخش به ویژه مناطقی که دستگاه های فرهنگی در آنجا حضور ندارند، می تواند فعالیت های فرهنگی، هنری و قرآنی را در این مناطق به خوبی برنامه ریزی و اجرا کرد.

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توجه به اینکه کانون ها نقش به سزایی در زمینه ترویج فرهنگ اسلامی جامعه دارند، می طلبد که در راستای تقویت هرچه بهتر نقش مساجد و کانون های فرهنگی و هنری در زمینه جذب نوجوانان و جوانان حمایت های لازم از آنها صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل حدود 650 کانون فرهنگی و هنری در استان کهگیلویه و بویراحمد که حتی برخی از محروم ترین نقاط نیز از نعمت آنها بی بهره نیستند، می تواند یک ظرفیت عظیم برای نظام و انجام رسالت های آن در سطح جامعه باشد.

لایقی اصل ابراز داشت: غفلت از کانون های فرهنگی و هنری در مساجد و نقش آنها در جامعه جبران ناپذیر بوده، زیرا این کانون ها در مساجد مجری انجام فعالیت های فرهنگی و هنری، اتحاد و انسجام مسلمانان، مجری برنامه های انقلاب شکوهمند اسلامی و بهترین میزبان برای نسل نوجوان و جوان جامعه هستند.

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: تعامل و همدلی بین ارکان مسجد با حضور نوجوانان و جوانان اتحاد و انسجام را در مناطقی که از وجود مسجد برخوردار هستند بیشتر کرده و این امر با حضور امام جماعت بصیر، انقلابی و آگاه به مسائل روز میسر است.

وی گفت: با توجه به شعار دولت سیزدهم مبنی بر احیا و گسترش نهضت «بازگشت به مسجد»، می طلبد که مسئولان حمایت های لازم را از جمله در زمینه های مالی و تجهیزاتی از این سنگربانان فرهنگی انقلاب داشته باشند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول