شهروندان بصورت پیامکی از اعتبار مصنوعات طلا، مطمئن شوند


شهروندان بصورت پیامکی از اعتبار مصنوعات طلا، مطمئن شوند

مدیرکل استاندارد استان تهران از شهروندان خواست بصورت پیامکی از اعتبار مصنوعات طلا مطمئن شوند.

شهروندان بصورت پیامکی از اعتبار مصنوعات طلا، مطمئن شوند

به گزارش روز پنجشنبه ایران اکونومیست از اداره‌کل استاندارد استان تهران،، «عباس نوری» در جلسه با اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلای شهر تهران، افزود: در حال حاضر ۹۷۱ کد شناسایی مصنوعات طلا در استان، ابطال شده‌است.

مدیرکل استاندارد استان تهران با تاکید براینکه اخذ کد شناسایی جهت تولید مصنوعات طلا اجباری است، در این خصوص تشریح کرد: در حال حاضر ۴۸۵ کد شناسایی معتبر برای مصنوعات طلا، در استان وجود دارد.

وی درخصوص عیارسنجی مصنوعات طلا افزود: ۸۰ درصد عیارسنجی‌های انجام‌شده بر مصنوعات طلا، توسط کارشناسان استاندارد، با الزامات استاندارد مطابقت داشته است و تنها ۵درصد آن‌ها مغایرت بحرانی داشته‌اند.

نوری با اشاره بر سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ جهت استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد و یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان قبل از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامک شماره کدGT به این سامانه، وضعیت اعتبار کدها را استعلام کنند.

این مقام مسؤول در خصوص کدها توضیح داد: این کدها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی، بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

در این جلسه، نوری تعامل و همکاری اعضای اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلای شهر تهران با این اداره‌کل را ارزنده دانست و از امضای تفاهم‌نامه فی مابین استقبال کرد.

مدیرکل استاندارد استان تهران، برای نظارت دقیق‌تر بر واحدهای تولیدی و صنفی طلا، ایجاد بستر مشترک جهت هم‌افزایی در امور بازرسی و نمونه‌برداری را موثر دانست و افزود: گسترش و نظارت بر آزمایشگاه های همکار، تشکیل کمیته تخصصی جهت پیگیری امور مربوط به صنعت طلاسازی، برگزاری دوره‌های آموزشی با همکاری دوجانبه اداره‌کل و اتحادیه از راه‌های زمینه‌ساز ارتقای سطح کیفی و استانداردسازی صنعت طلا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا