طلسم قیمت دلار شکست/ پرچم بورس بالا رفت


طلسم قیمت دلار شکست/ پرچم بورس بالا رفت

بازار سهام بالاخره در هفته جاری بازده مثبت ثبت کرد و سبز پوش شد، با ورود آر اس آی به محدوده اشباع فروش شاخص کل با برگشت رو به بالا موجب سبز پوشی شاخص کل شد، شاخص کل در نزدیکی محدوده روانی یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی با توقف عرضه رو به رو شد.

طلسم قیمت دلار شکست/ پرچم بورس بالا رفتدر هفته قبل بازار ارز و سکه رنج شد و روند ساید به خود گرفت، حبس دلار و سکه در میان سنگرهای حمایتی نشان دهنده تردید معامله گران در تعیین تکلیف جهت حرکت بازار است.

در روز قبل بازار آزاد تحرک چندانی نداشت ولی بازار رسمی صعودی بود دلار متشکل پس از هشت روز طلسم قیمتی خود را شکست و دو پله رشد کرد.

در بازار سرمایه نیز سهامداران در حال سبک و سنگین کردن سهام و گروه ها برای مشخص کردن لیدر و جهت حرکت بازار در آینده هستند. معامله گران ریسک های بازار را در مقابل انتظارات صعودی قرار داده اند تا بررسی کنند زور کدامیک در تعیین جهت حرکت شاخص کل می چربد؟

اثر لغو یک نشست در بازار ارز

روز قبل خبری در بازار ارز منتشر شد که ترمز بازار را کشید. آمریکا جلسه شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران را که برای فروش پدافند یکپارچه موشکی بود ، لغو کرد‌، انعکاس این خبر در بازار ارز موجب کاهش یک پله ای نرخ ارز در بازار شد، زیرا نگرانی از تشدید تنش ها میان ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس را تعدیل می کرد، قیمت دلار هرات و سلیمانیه نیز کاهش پیدا کرد.

در روز قبل طلسم معاملات بازار رسمی بالاخره شکسته شد، دلار متشکل هشت روز در قیمت ۲۹ هزار و ۲۷۴ تومان بسته شد ولی در پایان روز قبل طلسم قیمتی را شکست و دو پله بالاتر از نرخ روز سه شنبه بود.

روز قبل بازار رسمی برخلاف بازار آزاد رشد کرد نرخ دلارنیما نیز مانند دلار متشکل افزایش قیمت را ثبت کرد. گفته می شود میزان عرضه ارز در سامانه نیما نسبت به سال قبل رشد کرده و به همین دلیل است که میزان رشد نرخ در بازار نیما متناسب با بازار آزاد نیست.

تناقض در بازار سکه

این هفته بازار ارز و سکه رنج شده است. قیمت سکه امامی هم در محدوده ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی و ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی نوسان کرد.

تحلیلگران معتقدند شکست هر کدام از این محدوده های قیمتی به عنوان سیگنال افزایشی و یا کاهشی شناسایی می شود.

سکه رفاهی ولی آرام در پله اول کانال ۱۵ میلیون تومانی بالاتر از بازار طلا حرکت می کند. حجم معاملات نیز همزمان با رشد آرام قیمت در معاملات سکه رفاهی روند صعودی به خود گرفته است.

کارشناسان ولی قرارگیری حباب سکه امامی در محدوده دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان را برای خرید پر ریسک ارزیابی می کنند که باید دید در ادامه بازار ریسک بالای سکه را قبول می کند یا خیر؟

بازار ارز ساید شد

معاملات بازار ارز در این هفته در نیمه کانال ۳۲ هزار تومان تا محدوده ۳۳ هزار و ۷۰۰ تومان حبس شده و روند ساید به خود گرفته است آنطور که مشخص است معامله گران در تعیین تکلیف روند حرکتی بازار فعلا تردید دارند.

اکوایران قیمت پایانی دلار در بازارهای مختلف را در هر روز محاسبه میکند و در نموداری اولین، کمترین،بالاترین و آخرین قیمت هفته منتهی به آن روز را قرار می دهد.

دراین شرایط ولی نرخ دلاری درهم هم در کانال ۳۲ هزار تومان قرار دارد، در حالیکه میانگین حباب درهم در روز های قبل در بالای محدوده ۴۰۰ تومان بوده، معامله گران کاهش حباب مثبت درهم را منعکس کننده تعدیل انتظارات صعودی در بازار ارز میدانند.

اکوایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقلب اوسمار از روی دست نکونام