تشخیص ماشین سرقتی


تشخیص ماشین سرقتی

بر اساس آمار نزدیک به نیمی از دزدی‌ها در کشور ایران به خودرو مربوط می‌شود. به‌صورت میانگین در هر 5 دقیقه دو سرقت ماشین در خیابان‌ها اتفاق...

بر اساس آمار نزدیک به نیمی از دزدی‌ها در کشور ایران به خودرو مربوط می‌شود. به‌صورت میانگین در هر 5 دقیقه دو سرقت ماشین در خیابان‌ها اتفاق می‌افتد. همین مسئله باعث حساسیت بیشتر افراد در هنگام خرید ماشین دست‌دوم شده است؛ موضوعی که با خرید خودرو جدید و شرکت در ثبت نام سایپا یا ایران خودرو با آن مواجه نخواهید شد. به دلیل وضعیت نامساعد اقتصادی و هجوم افراد برای خرید ماشین دست‌دوم، حساسیت روی سرقتی نبودن ماشین از اهمیت بالایی برخوردار است.

آیا با روش‌های تشخیص ماشین سرقتی آشنا هستید؟ در هنگام خرید ماشین دست‌دوم چگونه متوجه سرقتی بودن یا نبودن آن شویم؟ باتوجه‌به خطرات بالا خرید ماشین سرقتی، پیداکردن روش تشخیص آن بسیار ضروری است. در این مقاله خودرو بانک 2 روش اصلی و 2 روش با درصد اطمینان پایین‌تر برای تشخیص این مسئله حیاتی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. آشنایی بیشتر با این مسئله شما را از دردسرهای احتمالی آینده حفظ خواهد کرد. اگر نگران وضعیت ماشین خود هستید، برای چند دقیقه در کنار ما باشید.

1-استعلام شماره پلاک، اولین و راحت‌ترین روش قانونی برای تشخیص ماشین سرقتی

هر اتومبیلی به‌صورت ویژه یک شماره پلاک مخصوص به خود دارد. اولین و منطقی‌ترین روش برای تشخیص هویت ماشین و سرقتی یا عدم سرقتی بودن آن، کنترل این عدد است. در این روش باید با مراجعه به مراجع قانونی مربوطه وضعیت خودرو را مشخص کنید. توجه کنید که اطلاعات موجود در پلیس راهور در رابطه با پلاک خودرو مربوط به 10 روز قبل است. به همین خاطر روش به‌روزی برای استعلام سریع شماره پلاک به‌حساب نمی‌آید.

تشخیص ماشین سرقتیاستعلام پلاک برای کنترل دزدی نبودن ماشین

مسئله دیگر در رابطه با استعلام پلاک ماشین، کنترل آن در هر دوره معین است. برای جلوگیری از سو استفاده از پلاک ماشین، ضروری است که پلاک‌های فعال به نام خود را کنترل کنید. کنترل وضعیت پلاک‌های فعال به نام هر فرد، مثل تهیه یک چک لیست خودرو قبل از سفر برای حوادث احتمالی لازم و حیاتی است.

2-پلیس به‌علاوه 10، روشی سریع و قانونی برای تشخیص اتومبیل سرقتی

دفاتر پلیس +10 در کلیه مناطق تهران و در ساعات اداری آماده ارائه خدمات هستند. اطلاعات این دفاتر کاملاً دقیق و بر اساس وضعیت به‌روز ماشین‌ها است. سیستم کاری پلیس به‌علاوه ده به شکلی است که وضعیت خودرو و سرقت آن در سریع‌ترین زمان ممکن ثبت می‌کنند. به همین خاطر امن‌ترین روش برای اطلاع از سرقتی بودن خودرو، مراجعه به این دفاتر است.

تشخیص ماشین سرقتیپلیس +10، سریع‌ترین روش تشخیص خودرو سرقتی

سرقتی بودن خودرو یکی از مشکلات فنی خودرو نیست که با مراجعه به یک متخصص قابل برطرف شدن باشد و بی‌اعتنایی به آن دردسرهای زیادی را به بار می‌آورد. برای اطلاع دقیق سریع از وضعیت ماشین به اولین پلیس به‌علاوه 10 محل باید مراجعه بفرمایید. کلیه افراد حاضر در این مناطق با خونسردی و تسلط کامل در حل مشکل همراهتان خواهند بود.

3-چگونه خودرو سرقتی را از تعویض بدنه و اجزا دیگر آن تشخیص دهیم؟

روش‌های قانونی برای تشخیص ماشین سرقتی مطمئن و سریع‌ هستند؛ اما روش‌های تجربی نیز برای این مسئله وجود دارد. یکی از بهترین روش‌ها برای تشخیص خودرو کنترل بدنه آن است. برخی از سارقان اسکلت ماشین را تعویض می‌کنند، همین موضوع کمک بزرگی برای تشخیص سرقتی بودن یا نبودن آن می‌کند. تعویض غیرقانونی اسکلت ماشین طبق ماده 30 قانون تخلفات رانندگی مشمول جریمه می‌شود.

البته برخی از افراد به خواست شخصی، اقدام به تعویض بدنه ماشین می‌کنند که مراحل آن برای ثبت قانونی به شرح ذیل است:

• دریافت نامه آگاه مبنی بر عدم سرقتی بودن اتومبیل

• ارائه فاکتور خرید اسکلت جدید

تشخیص ماشین سرقتیتشخیص ماشین سرقتی از طریق بدنه و اتاق

برای جلوگیری از ابهام، در صورت تمایل به تعویض اسکلت و بدنه ماشین مراحل قانونی آن را باید طی کنید؛ زیرا تعویض بدنه خودرو بدون مجوز قانونی تخلف به‌حساب می‌آید. البته این مسئله برای بقیه قسمت‌های ماشین نیز وجود دارد. گاهی اوقات تعویض صندلی و دیگر قطعات ماشین توسط سارقین، روش مناسبی برای شناسایی سرقتی بودن آن است.

4-تشخیص ماشین سرقتی از طریق صندوق عقب، روشی غیرمطمئن ولی ممکن

سرقت بیشتری ماشین‌ها از طریق صندوق عقب اتفاق می‌افتد؛ همین مسئله باعث ایجاد ایراد در قفل آن می‌شود. یکی از روش‌های تشخیص ماشین سرقتی با درصد اطمینان پایین به کمک قفل صندوق عقب است. علاوه بر این سوئیچ ماشین‌های سرقتی برای باز کردن صندوق عقب به‌خوبی عمل نمی‌کند. این روش برای تشخیص ماشین ‌دزدی ممکن ولی با درصد اطمینان پایین‌تری است.

تشخیص ماشین سرقتیگیرکردن صندوق عقب ماشین ‌دزدی

بهترین روش‌ها برای جلوگیری از سرقت ماشین توسط سارقین، پیشگیری بهتر از درمان

تنوع روش‌های سرقت و امنیت پایین خودرو، یکی از دلایل اصلی تعدد دزدی در سطح کشور شده است. روش‌های ساده برای حفظ امنیت ماشین عبارتند از:

• عدم پارک ماشین در محیط خلوت

• عدم پارک ماشین در برابر خروجی

• استفاده از ابزار امنیتی مثل قفل فرمان، GPS، قفل کاپوت

• قرار ندادن وسایل قیمتی در داخل خودرو

• کنترل همه درب‌ها بعد از خروج

تشخیص ماشین سرقتیایمن‌سازی ماشین و جلوگیری از سرقت

ما در مقاله ایمن سازی خودرو بهترین و ایمن‌ترین روش‌ها برای بالابردن امنیت ماشین را بررسی کرده‌ایم. مطالعه این مقاله تنها به‌اندازه نوشیدن یک قهوه به زمان نیاز دارد ولی احتمال سرقت اتومبیل را به کمترین میزان خواهد رساند.

ما در این مقاله خودرو بانک 4 روش اصلی تشخیص ماشین سرقتی را به‌صورت دقیق مورد بررسی قرار دادیم. موضوع مهمی که در هنگام خرید ماشین دست‌دوم باید حتماً آن را مورد بررسی قرار دهید. به نظر شما روش‌های دیگری برای تشخیص ماشین سرقتی وجود دارد؟ با ما در ارتباط باشید؛ همکاران ما در خودرو بانک منتظر شنیدن نظرات و تجربیات شما هستند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در