اختصاص 20 درصد از بودجه آموزش شوراها به شورای عالی استان‌ها


اختصاص 20 درصد از بودجه آموزش شوراها به شورای عالی استان‌ها

رئیس شورای عالی استان‌ها از اختصاص ۲۰ درصد از بودجه آموزش شوراها به شورای عالی استان‌ها در تفاهم با وزارت کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز سروری در نطق پیش از دستور خود در دهمین اجلاس عمومی این شورای عالی استان‌ها با تبریک ولادت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت، گفت: تعامل بسیار مؤثر و مهمی میان شورای عالی استان‌ها با وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی در حال انجام است.

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: در موضوع آموزش، شورای عالی استان‌ها به عنوان یکی از مؤلفه‌های تأثیرگذار با همکاری وزارت کشور تعریف شده و در جای جای قانون به این نهاد اشاره شده است.

وی با بیان اینکه در قانون درآمدهای پایدار و هزینه‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز همین اتفاق افتاده است، اظهار کرد: با حساسیت و وسواس این موضوعات را دنبال می‌کنیم تا نکته‌ای از قلم نیفتد و نیاز به بازگشت به عقب نباشد.

سروری در ادامه عنوان کرد: پس از بررسی این دو موضوع، آموزش و درآمدهای پایدار و نظر مثبت شما نمایندگان شورای عالی استان‌ها، امیدواریم در جلسه با وزارت کشور بتوانیم کار را تکمیل و جمع‌بندی کنیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه اظهار کرد: در خصوص ساختار و موضوعات مرتبط با آن نیز به توافقات خوبی با دولت رسیده‌ایم و با توجه به این مسائل، امیدواریم موانعی که در راه رسیدن به شورای عالی استان‌های تأثیرگذار و قوی در گذشته وجود داشته، رفع شود و از این فرصت طلایی ایجاد شده بتوانیم استفاده کرده و چفت و بست تشکیلاتی شورای عالی استان‌ها و فرآیندهای طولی و عرضی آن را تثبیت کنیم.

سروری در ادامه از اختصاص ۲۰ درصد از بودجه آموزش شوراها به شورای عالی استان‌ها در تفاهم با وزارت کشور خبر داد و گفت: این موضوع بیانگر تثبیت نقش شورای عالی استان‌ها در مساله آموزش شوراهای اسلامی سراسر کشور است که البته در تلاش هستیم این سهم را با رایزنی به ۳۰ درصد افزایش دهیم که این خود پایه بودجه‌ای شورای عالی استان‌ها را در سال بعد افزایش خواهد داد.

رئیس شورای عالی استان‌ها در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه نقش شورای عالی استان‌ها در قانون درآمدهای پایدار و موضوع آموزش شوراها اتفاق مبارکی است، گفت: این موضوع ما را امیدوار می‌کند تا رفته رفته مشکلات را رفع کرده و به نقطه‌ای برسیم که شورای عالی استان‌ها در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شهری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی