بادامچیان: به تاجزاده گفتم آینده‌ات «نکبت بار» است


بادامچیان: به تاجزاده گفتم آینده‌ات «نکبت بار» است

بادامچیان گفت: بخشی از اصلاح طلبان منزوی هستند و بخش دیگر نیز اصلاح‌طلبان افراطی مانند آقای تاجزاده‌اند و انشالله خداوند او را از این گرفتاری نجات دهد یک بار هم به او نگاه می‌کردم که گفت به چه نگاه می‌کنی گفتم به آینده نکبت‌بار تو!

اسدالله بادامچیان در گفت‌وگویی به شرح آنچه مجادله‌اش با مصطفی تاجزاده و البته بیان دیدگاهش درباره سرنوشت جریان اصلاحات پرداخته است.

به گزارش خبر سراسری، در ادامه مشروح این گفتگو را می‌خوانید:

به رقیب سیاسی جریان اصولگرایی برسیم؛ نسل جوان اینطور که نشان می‌دهد از اصلاح طلبی قانون محور و حزبی ناامید شده است، نظر شما در اینباره چیست؟

من اصلا اصلاح طلبی را تمام شده می‌یابم در چند سال قبل هم مصاحبه کردم و گفتم جریان اصلاح طلبی مُرد. خیلی هم عصبابی شدند که من گفتم برای خوشایند شما حرف نمی‌زند به عنوان کسی که نزدیک ۷۰سال سابقه سیاسی و حزبی دارد به شما می‌گویم جریانتان مرد و دیگر شما کاری نمی‌توانید بکنید در نتیجه هم دیدید که مردم به احمدی‌نژادی رای دادند که شعار‌های مقابل آن‌ها را می‌داد حتی در مجلس چهارم به گونه‌ای را دادند که از ۳۰نماینده تهران در مجلس سوم کسی رای نیاورد در مجلس هفتم هم اینگونه شد؛ بعد اصلاح طلبان اعتدالی راه انداختند و یکی از خبرنگاران از من پرسید دکتر روحانی خدمت هم کرده است گفتم یک خدمت بزرگ کرده است و با عملکرد خود فاتحه اصلاح طلب اعتدالی را خوانده است و زمانیکه اصلاح طلبان اعتدالی به این سرنوشت دچار شوند در انتخابات مجلس یازدهم و ریاست جمهوری سیزدهم هم نشان دادند چیزی نیستند.

اگر اصلاح طلبان مرده اند یعنی فعالیتی از این جریان دیده نخواهد شد؟

اصلاح طلبان نمرده اند جریانشان مرده است مثلا حزب توده که جریان کمونیستی مرده است و به موزه تاریخ رفته است.

با این وجود آینده سیاسی ایران بدون حضور اصلاح طلبان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

برخی دوستان ما به اشتباه فکر می‌کنند ما در دو قطبی اصلاح طلب-اصولگرا هستیم، اما اینگونه نیست. در آینده جریان‌هایی که بر مبانی ارزش‌های اسلامی و فقاهتی حرکت کنند و در جهت خواست‌های ارزشی مردم گام بردارند. تقابل بین نیرو‌های ارزش گرایی و سایر جریانات دیگر به هر عنوانی که برای خود گذاشته باشند.

نیرو‌های اصلاح طلب در هر حال دارای فعالیت‌هایی هستند، دسته بندی اصلاح طلبان و رفتار سیاسی آینده آن‌ها بنظر شما به چه شکل خواهد بود؟

جریان اصلاح‌طلبی در ایران دارای تقسیم‌های چندگانه است یک گروه کسانی هستند که متوجه حقایق شده اند و برگشتند و باید میدان داده شود تا برگردند البته به شرطی که جبران کنند. مثل نشریات اصلاح طلبی که به فتنه دامن زده اند و طلبکار اند و اسم اغتشاشات را اعتراضات گذاشته اند اعتراضات همیشه در کشور ما وجود داشته است، اما این رفتار‌ها اغتشاش است. وقتی اغتشاش صورت می‌گیرد کمک به آن یعنی چه؟

اغتشاشی که بایدن یک سر آن است و صراحتا می‌گوید من در کنار شما زنان هستم وقتی یک گروهی بگوید من با این اغتشاش همراه هستم را چه باید کرد؟ آن‌ها یک مجموعه در خدمت بایدن آمریکایی است به همین دلیل اینترنشنال و بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان همه با هم از این‌ها حمایت می‌کنند این‌ها که ایرانی نیستند این‌ها ستون پنجم آمریکا هستند.

اصلاح طلبانی که متوجه شدند باید جبران کنند. دومین گروه اصلاح‌طلبانی هستند که این جریان به آن‌ها حاکم است، اما متوجه شدند که راهشان اشتباه است و عذرخواهی می‌کنند مانند صحبت‌های دکتر پزشکیان. بخش دیگر اصلاح طلبانی هستند که اصلاح‌طلب هستند، اما منافعشان ایجاب می‌کند که بگویند اصلاح طلب نیستند بخش دیگر اصلاح طلبان منزوی هستند و بخش پایانی نیز اصلاح‌طلبان افراطی مانند آقای تاجزاده‌اند و انشالله خداوند او را از این گرفتاری نجات دهد یک بار هم به او نگاه می‌کردم که گفت به چه نگاه می‌کنی گفتم به آینده نکبت‌بار تو!

در پایان اگر امکان دارد خاطره آن جلسه با آقای تاجزاده را تعریف کنید.

در زمان دولت آقای خاتمی یک بار در کمیسیون احزاب با حضور عبدالله نوری نشسته بودیم تاجزاده نیز نماینده دولت در کمیسیون بود، من گوشه‌ای نشسته بودم، دست ام زیر چانه‌ام بود و به او نگاه می‌کردم که از من پرسید به چه نگاه می‌کنی؟ صریح گفتم به آینده نکبت‌بار تو.

گفت: چرا در مورد من اینطور فکر می‌کنی؟

گفتم: برای اینکه برگردی. این راهی که تو می‌روی راهی است که پا روی خون شهدا می‌گذاری مملکت مال من و تو نیست مال آن همسر شهیدی است که بچه‌اش شب بیدار می‌شود بهانه پدر را می‌گیرد و تو نمی‌فهمی بر آن مادر چه می‌گذرد، اما باز هم می‌گوید خداراشکر همسرم شهید شد. این انقلاب متعلق به آن مادر شهیدی است که سه فرزند خود را داده است و با افتخار می‌گوید فرزند چهارم‌ام را هم می‌دهم.

انقلاب مال آن پدر شهیدی است که فرزندانش شهید شده اند، اما باز هم ایستاده است، تو فکر می‌کنی انقلاب همینجوری است؟ هر کسی پا روی خون شهدا بگذارد عاقبت اش نکبت بار است آقای تاجزاده! که ناراحت شد و گفتم من این حرف‌ها را در خانه شهید باهنر به بنی‌صدر گفتم گوش نکرد به مهدی هاشمی گفتم به بازرگان هم گفتم گوش نکرد به تو هم گفتم گوش نمی‌کنی.

انشالله خداوند او را از این حالت نجات ندهد من برای کسی دعا بد نمی‌کنم. یک ماه قبل هم نامه‌ای برای آقای رحمانیان در شرق نوشتم و گفتم ما نمی‌خواهیم شما حذف شوید نظام می‌خواهد شما هم حرف بزنید، اما راهی که می‌روید را بعضی جریانات رفتند و به جای خوبی نرسیده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403