سهام ریوین پس از فراخوان سقوط کرد


سهام ریوین پس از فراخوان سقوط کرد

پس از فراخوان ۱۳،۰۰۰ خودروی برقی به دلیل مشکل ایمنی فرمان، ارزش سهام ریوین در بازار بورس ایالات متحده سقوط کرد. ارزش سهام این شرکت در سال جاری حدود ۶۷ درصد کاهش یافته است.ارزش سهام ریوین روز دوشنبه پس از این‌که این سازنده خودروهای برقی اعلام کرد...

پس از فراخوان ۱۳،۰۰۰ خودروی برقی به دلیل مشکل ایمنی فرمان، ارزش سهام ریوین در بازار بورس ایالات متحده سقوط کرد. ارزش سهام این شرکت در سال جاری حدود ۶۷ درصد کاهش یافته است.

ارزش سهام ریوین روز دوشنبه پس از این‌که این سازنده خودروهای برقی اعلام کرد در فراخوان داوطلبانه هزاران خودرو به دلیل خطر احتمالی مربوط به فرمان با «فوریت» عمل می‌کند، به شدت کاهش یافت.

سهام ریوین پس از فراخوان سقوط کرد

به گزارش اتوبلاگ، ریوین اواخر روز جمعه ۱۳ هزار خودروی برقی خود را پس از کشف یک خطای ساختاری در هفت دستگاه خودرو فرا خواند. آرجی اسکارینگه، مدیرعامل خودروساز آمریکایی در ایمیلی به کارکنان نوشت:

بست سگدست جلوی فرمان ممکن است هنگام تولید خودروها به اندازه کافی گشتاور نداشته باشد.

سهام این شرکت در معاملات پیش خرید با ۱۱ درصد کاهش به ۳۳/۳۰ دلار رسید و این ضرر را به ۷ درصد کاهش داد. ارزش سهام ریوین در سال جاری حدود ۶۷ درصد سقوط کرده است.

اسکارینگه نوشت:

در شرایط نادر، بست سگدست جلو کاملاً شل شده است. من می‌خواهم تکرار کنم که این بسیار نادر است، اما این موضوع باعث می‌شود که ما با فوریت و احتیاط عمل کنیم.

سخنگوی ریوین به اینسایدر گفت که بازرسی و آزمایش خودرو در مراکز خدمات این شرکت رایگان خواهد بود و هزینه انجام تعویض قطعات مادی نیست. بازرسی‌ها حدود چند دقیقه طول خواهد کشید.

دن آیوز، تحلیلگر Wedbush، روز دوشنبه خاطرنشان کرد:

[این] مایه شرمساری برای ریوین است زیرا این شرکت هم‌اکنون شروع به گام برداشتن برای رسیدن به هدف تولید ۲۵ هزار دستگاه خودروی برقی برای سال ۲۰۲۲ کرده است و تقریباً ۱۰۰ هزار دستگاه رزرو برای شاسی‌بلندهای برقی خود در سال ۲۰۲۳ دارد. رقیب تسلا تا به امروز ۱۴۳،۰۰۰ خودرو تحویل داده است.

سهام ریوین پس از فراخوان سقوط کرد
آیوز گفت:

آخرین چیزی که هر سرمایه‌گذار ریوین می‌خواهد در بازار متزلزل کنونی ببیند، فراخوان گسترده‌ای است که به ارزش برند لطمه می‌زند و برخی مسائلی که تولید در آینده را به تاخیر می‌اندازد.

آیوز با تکرار امتیاز عملکرد بهتر و هدف قیمت ۴۵ دلاری این شرکت، اضافه کرد که این فراخوان دست‌اندازی بزرگ در داستان رشد ریوین است. او گفت که این فراخوان خودرو نباید بر اهداف تولید یا تحویل ریوین برای سال ۲۰۲۲ تأثیر بگذارد.

منبع
autoblog

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد