به تماشای «دژاوو» بنشینید/ گمگشتگی و نزاع چند انسان


به تماشای «دژاوو» بنشینید/ گمگشتگی و نزاع چند انسان

گروه بازیگر نمایش «دژاوو» به کارگردانی مهدی زعفرانی که قرار است از ۲۳ مهر در پردیس تئاتر تهران روی صحنه برود، از مخاطبان و علاقه‌‎مندان برای تماشای این اثر نمایشی دعوت به عمل آوردند.

به گزارش خبرنگار مهر، «چند غریبه در مکانی غریب …، نه زبان یکدیگر را می‌فهمند؛ نه آشنایی می‌یابند؛ از کجا آمده‌اند؟ مقصد آن‌ها تنهایی است؛ پهنه این بیابان را انتهایی نیست!!! نبردی ازلی و ابدی در زیر این آسمان خاکستری… آنقدر تاختند که زمین شش تا شد و آسمان‌ها هشت… آیا بازمانده‌ای از این بیابان خارج خواهد شد؟». این بخشی از روایت نمایش «دژاوو» است که از شنبه ۲۳ مهر در پردیس تئاتر تهران روی صحنه می‌رود.

گروه نمایشی «دژاوو» درباره این اثر نمایشی چنین گفته‌اند:

«تئاتر دژاوو یک تئاتر سوررئال است به این معنا که در فضایی غیر واقعی رخ می‌دهد. واژه «دژاوو» به معنی آشناپنداری است یعنی اتفاقاتی که در این نمایش رخ می‌دهد، اتفاقی است که برای همه ما آشنا بوده و با آن احساس قرابت می‌کنیم. این تئاتر ماجرای مواجهه کاراکترهای مختلفی را بیان می‌کند که در فضایی مبهم و ناشناخته گرفتار شده‌اند و به دنبال راهی برای بیرون رفتن از آن می‌گردند. در این مسیر با یکدیگر همراه می‌شوند و در جریان تلاش برای رهایی، به نزاع می‌پردازند به طوری که این نزاع‌ها زمینه‌ساز گرفتاری آن‌ها شده و مسیر آن‌ها را از یکدیگر جدا می‌کند. امیال و خواسته‌هایشان بروز پیدا نمی‌کند و در مسیر رسیدن به امیال خود از هدف نهایی‌شان که رهایی از این فضای مبهم است باز می‌مانند. در میانه داستان، شخصیتی وارد می‌شود که گویی تجمیعی از تمام این کاراکترها است؛ شخصیتی که تمام تلاش خود را برای یافتن بخش گمشده‌ای از وجودش به کار می‌گیرد تا یارای ایستادگی در برابر موجود پلید نهفته در این برهوت را پیدا کند. تکه‌ای گمشده به نام «بلان» که به مشاجره با موجود پلید پرداخته و قدرت نمایی او را به چالش می‌کشد.»

عوامل نمایش «دژاوو» عبارتند از تهیه‌کننده: عرفان ورشوچی‌منفرد، کارگردان: مهدی زعفرانی، بازیگران: محمدحسین کاشانی، مهدیار زمانی‌فر، رضا عادلی، علیرضا شمالی، محمدرضا احمدلو، محمدطاها عبداللهی، طراح و اجرای گریم: هادی فکری، دستیار گریم: عارفه کاوه‌ای، حانیه محمودآبادی، طراح گرافیک: راهی گرافیک، طراح صوت: محسن نوبری، تبلیغات: گروه آوام هنر، تدارکات: علیرضا اخوان، بازیگردان: محمدحسین کاشانی، منشی صحنه: امیرحسین سکاکی، روابط عمومی: محمدمهدی عسگری.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...