حقوق سربازها چقدر است؟


حقوق سربازها چقدر است؟

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سردار تقی مهری درباره میزان حقوق سربازان در سال 1401 اظهار کرد: حقوق سربازان سال‌های گذشته و به عنوان مثال سال‌های 97 و 98، حدود 250 یا 200 هزار تومان بود که البته به درجه و مدرک تحصیلی فرد بستگی...

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سردار تقی مهری درباره میزان حقوق سربازان در سال 1401 اظهار کرد: حقوق سربازان سال‌های گذشته و به عنوان مثال سال‌های 97 و 98، حدود 250 یا 200 هزار تومان بود که البته به درجه و مدرک تحصیلی فرد بستگی داشت. اما خوشبختانه کف حقوق سربازی دو میلیون و 500 هزار تومان و سقف آن نیز تا هشت میلیون تومان است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا اظهار کرد: در ایام اربعین من از چند استان مرزی خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی بازدید داشتم و با سربازان صحبت می‌کردیم. از میان افرادی که در مناطق مرزی خدمت می‌کنند مجردها تقریبا بالای چهار میلیون و متاهل‌ها نیز حدود شش میلیون و 800 هزار تومان دریافتی دارند.

مهری ادامه داد:‌ حقوق سربازان رشد خوبی داشت. در روزهای گذشته نیز موضوع حقوق‌ها در مجلس شورای اسلامی مطرح شده بود، تقاضا می‌کنم به استناد ماده 49 قانون خدمت وظیفه عمومی حق و حقوق سرباز به صورت کامل دیده شود. امیدوارم اعضای مجلس شورای اسلامی و به خصوص ریاست مجلس به این موضوع توجه داشته باشند و دولت محترم و مجلس شورای اسلامی بتوانند بر اساس همین ماده قانونی که مصوب مجلس است اقدام کنند.

وی گفت: بر اساس این قانون حداقل حقوق یک پایور یا کادر در نیروهای مسلح مبنای پرداخت حقوق سربازان است که از 60 درصد حقوق آن پایور برنامه چیده می‌شود و حداکثر نیز 90 درصد است که این اتفاق بسیار بهتر از سال های گذشته انجام شده است و تقاضا داریم که این اتفاق بیفتد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403