بازیکنان اهل آمریکای جنوبی زودتر از موعد به قاره خود بر می‌گردند


بازیکنان اهل آمریکای جنوبی زودتر از موعد به قاره خود بر می‌گردند

درخواست کنفدراسیون آمریکای جنوبی از فیفا برای مرخص شدن زودتر بازیکنان کشور‌های این قاره، باشگاه‌های اروپایی را نگران کرده است.

باشگاه‌های اروپایی ممکن است در آخرین بازی خود در لیگ‌هایشان پیش از شروع جام جهانی ستاره‌های اهل آمریکای جنوبی را در اختیار نداشته باشند و از این بابت نگران هستند. کنمبول، کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی، امروز با ارسال درخواستی رسمی از فیفا خواست بازیکنان کشور‌های این قاره که در جام جهانی قطر حضور دارند از روز ۹ نوامبر آزاد شده و به تیم‌های ملی خود ملحق شوند.

این خبر به خصوص برای تیم‌های انگلیسی حاضر در لیگ برتر نگران کننده است چرا که این تیم‌ها در روز‌های ۱۲ و ۱۳ نوامبر در آخرین هفته پیش از شروع جام جهانی به میدان می‌روند. اروپایی‌ها نگران هستند که کنفدراسیون‌های آفریقا، آمریکای شمالی و آسیا هم درخواست‌های مشابه درخواست کنمبول ارائه بدهند.

فیفا حالا قصد دارد با باشگاه‌های اروپایی مذاکره کند تا تاریخ رسمی‌ای برای آزادسازی بازیکنان ملی‌پوش مشخص شود. کنمبول روی درخواست خود اصرار دارد و می‌گوید اگر ملی‌پوشان آمریکای جنوبی روز ۹ نوامبر مرخص شوند می‌توانند ۱۱ روز در اختیار تیم‌های ملی باشند و این زمان برای آماده‌سازی پیش از شروع جام جهانی لازم و ضروری است.

در صورتی که فیفا با درخواست کنمبول موافقت کند آرسنال و منچستریونایتد و لیورپول از تیم‌هایی هستند که بیشترین ضرر را متحمل خواهند شد. آرسنال در این صورت گابریل ماگالاش و گابریل ژسوس را در اختیار نخواهد داشت و یونایتد هم فرد، کاسمیرو، آنتونی و لیساندرو مارتینز را از دست خواهد داد. لیورپول هم در هفته آخر پیش از جام جهانی آلیسون، روبرتو فیرمینو، فابینیو و داروین نونیز را از دست خواهد داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کامرون به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم