اتحاد، صلح و پرهیز از تفرقه هدف کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی است


اتحاد، صلح و پرهیز از تفرقه هدف کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری گفت: هدف و عنوان سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه است.

حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در گفتگوی ویژه خبری که درباره اهداف سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با عنوان اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه با رویکرد راهکار‌های اجرایی و اقدامات عملیاتی موضوع این کنفرانس بود.

او افزود: در ذیل این کنفرانس حدود ۵۰ محور جزعی نیز در سایت آن قرار و حدود ۴۰ مقاله از سراسر کشور ارسال شد. در سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ۲۰۰ مهمان خارجی و داخلی حضور داشتند. این کنفرانس از ۱۷ مهر به صورت وبیناری و از ۲۰ مهر با حضور رئیس جمهور و جمعی از علمای خارجی به صورت حضوری برگزار شد و تا جمعه ادامه دارد.

هدف اصلی سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی

شهریاری بیان کرد: این کنفرانس از نظر محتوایی تفاوت‌های جدی با کنفرانس‌های قبلی داشت چرا که با شرکت داشتن وبیناری و حضوری توانستیم از سخنران‌های زیادی در این چند روز استفاده کنیم. امروز سخنرانی ۱۵ سخنران از ۱۵ کشور جهان در این کنفرانس حضوری میزبانی شد.

او گفت: این کنفرانس وحدت اسلامی که برای اولین بار توسط امام خمینی افتتاح و تاسیس شد ما توانستیم به صورت عملی در جهان نشان دهیم که کشور ما از قومیت ها، ادیان و مذاهب مختلف تشکیل شده است. ما در طول تاریخ ایران یک فرهنگ زیست مسالمت آمیز با اقوام و مذاهب به ظهور رساندیم.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: دومین کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی در اسفند ماه و در استان سیستان و بلوچستان و سومین کنفرانس منطقه‌ای در استان خراسان اجرا خواهد شد.

علیرضا کمیلی دبیر اتحادیه امت واحده در این گفتگو گفت: پروژه وحدت یک بحث جدی است که بر اساس آمار حضرت امام بعد از اسلام مهم‌ترین کلید واژه‌ای که تکرار کردند وحدت است و مهم‌ترین خطری که ایشان در آخرین متن مکتوب اشاره کردند تفرقه افکنی بین مسلمانان است.

او افزود: رویکرد گفتمانی امت واحده بر مبنای قرآنی قرار دارد و نباید به امت واحده و وحدت اسلامی به یک نگاه مناسبتی پرداخت چرا که اردو‌های جهادی مشترک که برگزار می‌شود تنها به دلیل وجود مناسبت‌های خاص نیست و باید به صورت دیدگاهی همیشگی به این وحدت و امت پرداخت.

شهریاری در پایان اظهار کرد: مسئله وحدت یک سازمان و دو سازمان نیست بلکه مسئله‌ای ملی و فرا ملی و حتی بین المللی در جهان اسلام است. این پروژه به قدری گسترده است که تمامی نهاد‌ها باید در آن حضور و مشترک باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی