دشمنان از صدر اسلام تاکنون در صدد براندازی امت اسلامی هستند


آیت الله محامی اظهار کرد: دشمن مشترک از صدر اسلام تاکنون وجود داشته است بنابراین ما مسلمانان موظفیم تا با حفظ اتحاد اسلامی با کمک یکدیگر آنان را از صحنه روزگار محو کنیم.

دشمنان از صدر اسلام تاکنون در صدد براندازی امت اسلامی هستند
به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان صبح امروز پنجشنبه 21 مهرماه در نشست عمومی سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: ما در جامعه اسلامی و در مذاهب مختلف باید به این نکته توجه کنیم کسانی که شهادتین می‌گویند یعنی به توحید، رسول اکرم(ص) اعتقاد دارند و مسلمان هستند.

وی افزود: برای حاکمیت صلح و فضای صمیمی در جوامع اسلامی نباید حق را تنها با خود بدانیم چراکه منجر به جهل می‌گردد.

آیت الله محامی تصریح کرد: کسانی که به جهل پای‌بند هستند هرچند تعدادشان در جامعه اسلامی بسیار محدود است، در واقع آنها به حق نرسیده اند و باید با گفت و گو به نتیجه مورد نظر برسند.

وی اذعان کرد:حضرت محمد(ص) فراتر از حدود جامعه اسلامی با پیروان سایر ادیان و مذاهب برخورد می‌کردند و تمدن نوین اسلامی در همان زمان کلید خورد.

آیت الله محامی تصریح کرد: همه ما مسلمانان باید بدانیم اگر عاطفه و برادری در جوامع اسلامی برقرار باشد منجر به تعامل همه مذاهب با یکدیگر و منجر به صلح و در نهایت حاکمیت امت اسلامی محقق می‌گردد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: دشمنان اسلام براساس سیاست هایشان از گذشته تا به امروز درنظر دارند تا قدرت و شوکت مسلمانان را از بین ببرند و از هیچ تلاشی برای تحقق این مسئله دریغ نمی‌کنند.

وی خاطر نشان کرد:آرمان بلند اتحاد اسلامی این مسئله را تاکید می‌کند که اگر اختلافی در امت اسلامی ایجاد شد باید تلاش کنیم تا آن را با گفت‌وگو به صلح برسانیم.

آیت الله محامی اذعان کرد: دشمن مشترک از صدر اسلام تاکنون وجود داشته است بنابراین ما مسلمانان موظفیم تا با حفظ اتحاد اسلامی با کمک یکدیگر آنان را از صحنه روزگار محو کنیم.

وی گفت: مردم در سیستان و بلوچستان چه شیعه و چه اهل سنت همواره در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی دارند و تعاملاتشان در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و.... به هم گره خورده است. اگر در برخی از موارد دچار مشکل هم بشوند آن را به سرعت برطرف میکنند که این مسئله ناشی از عمق وحدت مردم این استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !