رسیدن به نقطه وحدت نیازمند توجه به ساز و کارهای تقریب است/ شرایط بازگشت به اندیشه امام خمینی(ره) برای خروج از بن بستهای کنونی ضروری است


امام جمعه اهل سنت ارومیه تصریح کرد: تکیه بر مشترکات اسلامی که بیش از 90 درصد است و تبیین این مشترکات، تلاش واقعی برای تحقق امت واحده از موارد مهمی است که مسلمانان برای خروج از بن بستها باید مدنظر داشته باشند.

رسیدن به نقطه وحدت نیازمند توجه به ساز و کارهای تقریب است/ شرایط بازگشت به اندیشه امام خمینی(ره) برای خروج از بن بستهای کنونی ضروری است
به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب،ماموستا مامد کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیه در نشست عمومی سی و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان کنفرانس وحدت، اظهار داشت: رسیدن به نقطه وحدت نیازمند توجه به ساز و کارهای تقریب و انسجام کشورهای اسلامی است.

وی ادامه داد: امروز اختلاف میان امت مسلمانان با بسترسازی دشمنان مشترک از سطح حوزه های تخصصی به همگانی راه پیدا کرده و در چنین شرایطی بازگشت به اندیشه امام خمینی(ره) برای خروج از بن بستهای کنونی ضروری است که یکی از این ساز و کارها شناخت توان تفرقه افکنان است.

ماموستا کلشی نژاد اظهار داشت: از جمله مشکلات جوامع اسلامی سیاستهای خصمانه استکبار و صهیونیست جهانی است؛ از سال 2000 مشکلات کشورهای اسلامی به واسطه دشمنان در ابعاد مختلف در حال گسترش است؛ دشمنانی که برای از بین بردن ریشه کشورهای اسلامی در ابعاد مختلف قسم خورده اند و ضربه های زیادی را توسط گروههای خشن به پیکره جهان اسلام وارد کردند.

ماموستا کلشی نژاد خاطر نشان کرد:درک دشمن مشترک یکی از اندیشه های مهم امام خمینی(ره) است و دشمن شناسی ما را در کنار یکدیگر قرار می دهد.اهداف دشمن یکی از مسائل مهمی است که باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد و علمای مختلف این اهداف را در کشورهای خود تبیین کنند.

وی تصریح کرد: شیوه برخورد ائمه با دیگران علی رغم اختلاف در فکر و نظر و عقیده که بسیار محترمانه بود، از دیگر اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه اهل سنت ارومیه خاطر نشان کرد: تکیه بر مشترکات اسلامی که بیش از 90 درصد است و تبیین این مشترکات، تلاش واقعی برای تحقق امت واحده از موارد مهمی است که مسلمانان برای خروج از بن بستها باید مدنظر داشته باشند.

وی یادآور شد: در قرآن بیش از 80 بار اصطلاح اخوت و برادری ذکر شده و همین برادری یکی از عوامل مهمی است که باعث گسترش اسلام شد.

وی ادامه داد: ما باید برای خروج از بن بستهای امت اسلام، علاوه بر شناخت اقتضائات زمان به ضروریات دینی برسیم و به منافع مشترک و مصالح امت، لزوم بیداری اسلامی و .. بیش از پیش توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته برای پنجشنبه اموات