توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان مقام‌های اسراییلی را به جان هم انداخت


توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان مقام‌های اسراییلی را به جان هم انداخت

بعد از حصول توافق ترسیم مرزهای دریایی میان رژیم صهیونیستی و لبنان، مسئولان اسرائیلی نسبت به این موضوع واکنش‌های مختلفی نشان دادند.

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت، توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان در راستای خدمت به منافع اسرائیل است.

وی در کنفرانسی با یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل درباره توافق ترسیم مرزها با لبنان بعد از موافقت دولت تل آویو با این توافق گفت، توافق مذکور آزادی عمل این رژیم در ساحل را تامین می‌کند.

گانتس اظهار داشت، توافق با لبنان منعکس کننده توافق اقتصادی مهمی است که پاسخگوی خواسته‌های اسرائیل و لبنان به طور همزمان است و در تقویت ثبات در کل منطقه سهیم است.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، رهبر اپوزسیون اسرائیل با حمله به لاپید بعد از توافق با لبنان، این امر را "تسلیم شدن تاریخی نخست وزیر انتقالی ضعیف در برابر نصرالله" عنوان کرد.

نفتالی بنت، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی نیز گفت، این توافق در زمان استثنائی و شرایط متفاوتی حاصل شد. همچنین این توافق نه یک پیروزی دیپلماتیک تاریخی و نه تسلیم شدن است.

دیوید برنیاع، رئیس موساد نیز در نشست کابینه اسرائیل گفت، هرکس که مدعی است توافق بر سر مرزهای دریایی دستاوردی برای حزب الله است، وضعیت این کشور را درک نمی‌کند. وی مدعی شد: این توافق نوعی به رسمیت شناختن اسرائیل است که لبنان با آن مخالف است.

همچنین آوی کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل با تایید اظهارات رئیس موساد گفت، این توافق به نفع حزب الله نیست.

بنا بر این گزارش، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه به اتفاق آراء با طرح نهایی پیشنهاد شده از سوی آمریکا برای توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان موافقت کرد.

توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان مقام‌های اسراییلی را به جان هم انداخت

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد، جلسه کابینه امنیتی به پایان رسید و در پایان، اعضای این کابینه تاکید کردند، "دستیابی به توافقی دریایی با لبنان در این مقطع زمانی مهم و ضروری است و اعضای کابینه حمایت خود را از تلاش دولت برای پیشبرد روند تصویب توافقنامه اعلام می‌کنند".

مرکز پخش رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد، کابینه امنیتی و سیاسی اسرائیل به حمایت از اقدامات دولت برای تصویب توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی با لبنان رای داد.

این مرکز در ادامه اعلام کرد که آیلت شاکید، وزیر امور داخلی این رژیم به این طرح رای نداد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد