بهای نفت خام در بازار انرژی کاهش یافت


بهای نفت خام در بازار انرژی کاهش یافت

قیمت نفت خام امروز در معاملات بازار‌های جهانی به دلیل تضعیف چشم انداز تقاضای جهانی بار دیگر روندی نزولی به خود گرفت.

به دلیل اقدامات اخیر اوپک پلاس در روز‌های اخیر و نیز تضعیف چشم انداز تقاضای جهانی برای یافتن جایگاه خود در بازار‌های آسیا، قیمت نفت خام امروز روندی کاهشی در معاملات جهانی به خود گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، از این رو امروز در معاملات بازار انرژی بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال با ۰.۱ درصد کاهش به قیمت هر بشکه ۹۲ دلار و ۳۸ سنت رسید.

این در حالیست که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۰.۲ درصد کاهش به قیمت هر بشکه ۸۷ دلار و ۶ سنت معامله شد.

در روز‌های اخیر اوپک پلاس و وزارت انرژی آمریکا چشم انداز تقاضای خود را در هفته‌های آینده کاهش داده اند این در حالیست که اوج گیری مجدد کرونا در بخش‌هایی از چین نگرانی‌هایی در مورد اعمال برخی محدودیت‌های کرونایی و کاهش خرید نفت را برای سرمایه گذاران به همراه داشته است.

در روز‌های گذشته اعضای اوپک پلاس به توافق رسیدند تا تولید روزانه نفت خود را تا سقف ۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند که این تصمیم موجب شد تا در روز‌های گذشته روند قیمت نفت خام در بازار انرژی صعودی باشد.

بسیاری از تحلیلگران بازار نفت معتقدند به دلیل تداوم درگیری‌های نظامی و سیاسی در اوکراین و نیز تحریم نفت و گاز روسیه از سوی اروپا و تشدید بحران سوخت در جهان قیمت هر بشکه نفت خام در معاملات جهانی تا آخر سال جاری میلادی از مرز بشکه‌ای ۱۰۰ دلار عبور کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!