گلایه وزیر ارشاد از عدم راه اندازی کارخانه کاغذسازی فارس


گلایه وزیر ارشاد از عدم راه اندازی کارخانه کاغذسازی فارس

شیراز - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یک سال از بازدید رئیس جمهور از کارخانه کاغذسازی گذشته اما همچنان عملیات راه اندازی آن به اتمام نرسیده و این نوع برنامه ریزی صحیح نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی صبح پنجشنبه در بازدید از کارخانه کاغذسازی در استان فارس گفت: درست نیست که یک‌سال از بازدید رئیس جمهور گذشته و هنوز مشکلات این کارخانه به اتمام نرسیده باشد.

وی ادامه داد: کارهای زیادی انجام شده اما باید عملیات راه اندازی این کارخانه به سرعت انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: پس از بازدید رئیس جمهور از این کارخانه جلسات مختلفی در بحث راه اندازی و کمک به این مجموعه برگزار شد.

اسماعیلی ادامه داد: این مجموعه یکی از امیدواری‌ها دولت رد بحث خودکفایی در موضوع کاغذ است که همین وعده و قول را در صحن مجلس داده ام.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر در مازندران قرارداد تولید نزدیک به ۴۰ هزار تن کاغذ منعقد شده اما در واقع کل نیاز آموزش و پرورش ۴۵ هزار تن است که ۴۰ هزار تن از این مجموع را قرارداد بستیم.

اسماعیلی افزود: ما در بخشی از نیاز کشور به کاغذ به خودکفایی رسیده‌ایم و در بخشی دیگر هم که مربوط به حوزه کاغذ تحریر، کتاب و نشریات است با مشقت زیاد و با همکاری بانک مرکزی این موضوع را پیگیری کردیم تا بتوانیم کاغذ مورد نیاز مطبوعات را با قیمت سابق در اختیار فعالان این عرصه قرار دهیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر کاغذ با قیمت سابق در حال توزیع است و ما شاهد آرامش در این بازار هستیم این در حالیست که وزارت فرهنگ مسئولیتی در این حوزه ندارد و این مشکل مربوط به وزارت صمت است اما از آنجا که ما خود را در حوزه فرهنگ مسئول می‌دانیم تلاش برای رفع مشکلات داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان