کاهش زمان صدور مجوز تأسیس آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای به 3 روز


کاهش زمان صدور مجوز تأسیس آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای به 3 روز

آمل- مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای مازندران، ازکاهش زمان صدور مجوز به آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در استان حداکثر به سه روز کاری خبرداد.

حسین درویشی در حاشیه افتتاح نخستین آموزشگاه تخصصی فن بیان وگویندگی به خبرنگار مهر گفت: این اقدام در راستای کاهش بروکراسی‌های اداری و تسهیل در فرایند صدور مجوز برای متقاضیان آموزشگاه، فراهم سازی امکان اشتغال با شرایط مساوی، بهبود فضای کسب و کار و ایجاد فضای رقابتی، تمامی درخواست‌های مجوز تأسیس آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد منوط به احراز شرایط متقاضیان، در سه تا یک روز و به طور اتوماتیک انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار از مأموریت‌های اصلی آموزش فنی و حرفه‌ای است، افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته، صدور مجوز برای راه اندازی آموزشگاه‌های فنی وحرفه ای حداقل شش ماه به درازا می‌کشید و به دلیل ممنوع شدن صدور مجوز آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد، بازار سیاه خرید و فروش مجوز آموزشگاه‌های آزاد ایجاد می‌شد.

درویشی اضافه کرد: کاهش زمان صدور مجوز برای راه اندازی آموزشگاه‌های فنی وحرفه ای آزاد منوط به نداشتن سو پیشینه، مجازات‌های کیفری و داشتن استعلام‌های از پیش درخواست شده است که با دراختیار داشتن این موارد، فرایند صدور زمان حداقل تا سه روزکاری انجام خواهد شد.

توسعه مهارت آموزی برای اشتغال جوانان

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای مازندران با اشاره به اهمیت مهارت آموزی در جامعه و نقش این آموزش‌ها در دستیابی سریع‌تر جوانان و بیکاران به اشتغال گفت: این مهارت‌ها کمک به افزایش بهره وری شاغلان در صنایع و صنوف و کمک به درآمد و معیشت خانواده می‌کند از این رو توسعه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای دراستان و مطابق با طرح‌های کسب و کار بومی و محلی و با تنوعی از حرفه‌های آموزشی بخصوص حرفه فناوری‌های نوین از ضروریات امروز بازار اشتغال است.

درویشی تصریح کرد: از دیگر رویکردهای مهم در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی، نگاه مردمی کردن فعالیت‌ها است که با توجه به تعداد افزایشی آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد عمدتاً در تعداد محدودی از حرفه‌ها فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: عمده فعالیت‌های آموزشگاه‌های فنی وحرفه ای در مازندران در خوشه‌های گردشگری، کشاورزی وخدماتی است که انتظار می‌رود با توجه به نیازهای روز جامعه و حرکت شتابان در حوزه کسب و کارهای الکترونیکی و بر بسترشبکه های اجتماعی نیز فعالیت‌ها وسرمایه گذاری ها بیشتر شود.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای مازندران با بیان اینکه تشویق سرمایه گذاران حائز شرایط به ایجاد و راه اندازی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم و کم برخوردار از اولویت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای محسوب می‌شود، گفت: با تمامی درخواست‌های مجوز تأسیس آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد بخصوص در رشته‌های مورد نیاز بازار کار منوط به احراز شرایط متقاضیان در یک فرایند حداکثر سه روزه موافقت می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی