مخالفت شورای عالی فضای مجازی با فیلترینگ دائم اینستاگرام و واتساپ


مخالفت شورای عالی فضای مجازی با فیلترینگ دائم اینستاگرام و واتساپ

با وجود برقراری اینترنت بین الملل، همچنان خبری از دسترسی به اینستاگرام و واتساپ نیست. بسیاری از کاربران و صاحبان کسب کار از ادامه قطعی شبکه های اجتماعی اعلام نارضایتی کرده و خبر از مختل شدن ارتباطات روزمره و آسیب به کسب و کار خود می دهند.

همزمان با قطع شدن اینترنت و ایجاد محدودیت‌های شدید برای آن، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات به طور پراکنده گفتگوهایی با برخی منابع خبری داشت که ماحصل آن می‌تواند فیلترینگ دائمی شبکه های اجتماعی باشد. مشکل آنجاست که اگر این پیام‌رسان‌ها و شبکه های اجتماعی برای همیشه فیلتر شوند، جایگزین ایمنی برای آنها در داخل پیدا نمی‌شود.

نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی پس از محدودیت‌های اخیر اینترنت و فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ برگزار شد. در این جلسه که با حضور ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در عصر روز سه شنبه برگزار شد، گزارش وضعیت فضای مجازی کشور، میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات و راهکار‌های تقویت زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات ارائه شد و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اعضای شورای عالی فضای مجازی در این جلسه بر ضرورت توسعه خدمات داخلی و تقویت اقتصاد دیجیتال روی شبکه ملی اطلاعات تاکید کردند و قرار شد زیرساخت‌ها و سکو‌های داخلی توسط دولت تقویت شده و برای حضور بیشتر کاربران تمهیدات و تسهیلات لازم پیش‌بینی شود. خیلی‌ها منتظر بودند در این جلسه‌ی شورای عالی فضای مجازی در خصوص فیلترینگ دائمی اینستاگرام و واتساپ تصمیم‌گیری شود، اما اعضای این شورا به فیلترینگ دائمی پلتفرم‌های خارجی رای ندادند.

دولت ابراهیم رئیسی در این جلسه شورای عالی فضای مجازی، رویکرد پرهیز از تصمیم‌گیری عجولانه در خصوص پلتفرم‌های خارجی و شبکه‌های اجتماعی که بخشی از کسب و کار مردم روی آن‌ها شکل گرفته را در پیش گرفت. با این حال، تداوم محدودیت‌های اعمالی امنیتی بر آنها، تلاش برای وارد کردن این پلتفرم‌ها به رعایت کردن قوانین ضد گسترش خشونت و همچنین تمرکز بر حمایت از اکوسیستم استارتاپی داخلی برای توسعه‌ی امکانات نیز در دستور کار قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش