انتشار فراخوان مسابقه نقاشی با عنوان سرزمین افسانه‌ها


انتشار فراخوان مسابقه نقاشی با  عنوان سرزمین افسانه‌ها

کودکان و نوجوانان ایرانی در قالب یک مسابقه نقاشی با عنوان «سرزمین افسانه‌ها» زیبایی‌ها و فرهنگ و آداب و رسوم کشور چین را به تصویر می‌کشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مسابقه حاصل همکاری مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سفارت جمهوری خلق چین در تهران است و در آن کودکان و نوجوانان در دو رده سنی 7 تا 11 سال(کودک) و 12 تا 16 سال (نوجوان) شرکت می‌کنند.
پیش از این، سفارت چین در تهران با همکاری کانون و با برگزاری نمایشگاهی از آثار نقاشی در سال 1400 با موضوع «پرواز رویاها» به بهانه المپیک زمستانی در شهر پکن، تجربه موفقی را پشت سر گذاشت و اکنون نیز با هدف فراهم‌آوردن زمینه‌ای برای شناسایی و شکوفایی خلاقیت هنری کودکان و نوجوانان و تحکیم روابط، ارتقاء دوستی و همدلی بین ایران و چین جشنواره ملی نقاشی کودکان و نوجوانان را برگزار می‌کند.
محورهای موضوعی مسابقه نقاشی «سرزمین افسانه‌ها»، «خانه‌ها و خیابان‌های چین»، «طبیعت و زیبایی‌های چین»، «آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری چین»، «مردم چین»، «افسانه‌های چینی»، «آداب و رسوم و فرهنگ چین»، «کودکان چین»، «هنر و ادبیات چین» و «اشتراک‌های فرهنگی و تاریخی ایران و چین» اعلام شده است.
بر این اساس کودکان و نوجوانان باید اصل اثر انفرادی و نقاشی شده در سال1401 خود را در اندازه نهایت70×50 سانتی‌متر با تکنیک آزاد و پرهیز از استفاده از تکنیک کلاژ برجسته تا تاریخ 5 آذر 1401 (26 نوامبر 2022) به نشانی تهران، خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، کنار هتل ورزش، اداره کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون ارسال کنند.
شماره تلفن 9 و 02188971288 داخلی 119 در ساعت‌های کاری پاسخ‌گوی سوال‌های علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد هنری است.
بر اساس تقویم اعلام شده، قرار است دریافت، جمع‌بندی و ثبت آثار در دبیرخانه تا تاریخ 15 آذر(6 دسامبر)، داوری آثار20 آذر (11 دسامبر)، اعلام نتیجه و اسامی برگزیدگان 24 آذر (15 دسامبر)، ارسال جوایز و تقدیر از برگزیدگان 10دی (31 دسامبر)، برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده 10 دی (31 دسامبر) تا 10 بهمن (30 ژانویه) و چاپ کتاب آثار برگزیدگان تا 10 دی (31 دسامبر) صورت بگیرد.
فرم شرکت در این مسابقه نیز در سایت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی https://kpf.ir/ و https://www.kanoonnews.ir/ بارگذاری شده است.

انتشار/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403