وقتی وزیر دولت اصلاحات، مردم را به شورش فرا می‌خواند!


وقتی وزیر دولت اصلاحات، مردم را به شورش فرا می‌خواند!

پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: علی صوفی، از وزرای دولت اصلاحات و از حامیان تحریم انتخابات، در بخشی از یک مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی درباره وقایع روزها و هفته‌های گذشته اظهار کرده است: نسل ما که نسل انقلاب بود بسیاری از...

پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: علی صوفی، از وزرای دولت اصلاحات و از حامیان تحریم انتخابات، در بخشی از یک مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی درباره وقایع روزها و هفته‌های گذشته اظهار کرده است: نسل ما که نسل انقلاب بود بسیاری از تغییرات و تحولات تاریخی را به چشم دید و در آن مشارکت داشت. این تحولات مانند یک فیلم در ذهن ما باقی مانده و ما آنها را کنار هم قرار می‌دهیم و با شرایط امروز مقایسه می‌کنیم و در نهایت نتیجه گیری می‌کنیم. آنچه امروز در سطح جامعه قابل مشاهده است این است که وضعیت زندگی مردم رضایت بخش نیست و مردم از این وضعیت معیشتی خود رضایت ندارند. این نکته مهم‌ترین چیزی است که امروز در جامعه وجود دارد.
او می‌افزاید: در بین مردمی که نسبت به وضعیت موجود رضایت ندارند نگرانی نسل جدید نسبت به دیگران از همه بیشتر است. این نسل نگران آینده خود است و این طبیعی است. من به نسل انقلاب تعلق دارم و در شرایط کنونی بیشتر دوران عمر خود را سپری کرده‌ام. این در حالی است که نسل جدید در ابتدای زندگی خود قرار دارد و به همین دلیل در حال رصد شرایط برای آینده خود است. ما نیز در دوران انقلاب چنین دغدغه‌هایی داشتیم و به همین دلیل نیز از رژیم پهلوی بریدیم. هر نسلی آموزش می‌بیند و تحصیل می‌کند تا بتواند یک شغل داشته باشد و تشکیل خانواده بدهد و آمال‌ها و آرزوهای خود را بسازد. انسان برای زندگی خود نیازهایی دارد که دولت‌ها باید این نیازها را تأمین کنند. در دوران انقلاب حکومت پهلوی نمی‌توانست نیازهای ما جوانان را تأمین کند. به مرور زمان نیز این مطالبات انباشته شد و پس از اتفاقات سیاسی که رخ داد جامعه به سمت انقلاب حرکت کرد! [www.armanmeli.ir/fa/main/detail/343338]
**************************** نقد و تحلیل ******************************
*این‌همانی بین نظام اسلامی و رژیم ستمشاهی؛ رسم سال‌های اخیر رجال ستادی اصلاحات است. همان‌ها که برای براندازی نظام اسلامی یک بار دست به فتنه می‌زنند، بار دیگر انتخابات را تحریم می‌کنند و بصورت همیشگی نیز خواستار "گزینه خیابان" علیه نظام اسلامی هستند.
خوانش دقیق اظهارات صوفی که القا می‌کند عامل موجده انقلاب علیه شاه هم‌اکنون نیز ایجاد شده! در حالی است که اولا مقایسه کارنامه اقتصادی و عدالتی و امنیتی نظام جمهوری اسلامی ایران با رژیم ستمشاهی بوضوح گویای اینست که مردم ایران هم‌اکنون در شرایط بهتری قرار دارند.
چه اگر این کارنامه هم نبود؛ همین که در زمان شاه قانون کاپیتولاسیون ورد زبان‌ها بود و طاغوتیان می‌خواستند کسی حتی به سگ آمریکایی هم چپ نگاه نکند؛ کفایت می‌کند که اثبات کنیم اوضاع ایران امروز بهتر از زمان شاه است.
ضمن اینکه مردم باید بدانند که توصیه خطرناک "انقلاب به دلیل مشکلات غیر بنیادی"؛ سرنوشت انقلاب فرانسه را برای ایران اسلامی تکرار می‌کند. انقلابی که در پی ایرادات بنیادی حاکمیت قدیم فرانسه بوقوع پیوست و در ادامه برای مشکلات غیر بنیادی خود به جای رفع ایراد با روش‌های عقلانی، به رویکرد "انقلاب علیه انقلاب" رو آورد و تا ده‌ها سال؛ ‌ قتل و خون و گیوتین؛ هم‌آغوش مردمان فرانسوی شد.
جالب آنکه آقای صوفی خود یکی از "بانیان وضع موجود" و یکی از شکل‌دهندگان به مشکلات اقتصادی مردم در دوران وزارتش در دولت خاتمی است. دولتی با کارنامه‌ای آنچنان بد که مردم بلافاصله پس از اتمامش به کسی در منتها الیه گفتمان خاتمی یعنی شخص محمود احمدی‌نژاد رأی دادند تا خاطره اصلاحات و اصلاح‌طلبان را از ذهن خود محو کنند.
و شاهدیم که اکنون همین "آقای صوفی وزیر"(!) به صحنه آمده و مشکلاتی که خود نیز در پدید آمدنشان نقش داشته است را بعنوان عامل انگیزه مردم برای انقلاب علیه انقلاب معرفی می‌کند!
حرف‌های صوفی همچنین اثباتی دیگر است بر تحلیل هفته‌های اخیر مشرق درباره "فرماندهان کت و شلواری آشوب". و اینکه آشوب‌های اخیر نیز پیش‌لرزه‌ای دیگر از تقلای مردان هسته سخت اصلاحات است برای ایجاد "فتنه اقتصادی".
فتنه‌ای که خود را بر محمل مشکلات اقتصادی (که در همه جای دنیا وجود دارد) قرار داده و می‌خواهد به هر بهانه ممکن؛ از درگذشت تصادفی یک دختر جوان تا افزایش قیمت بنزین و بسا تا خودسوزی یک سبزی فروش؛ مردم را علیه نظام اسلامی به خیابان بکشاند و ایران و ایرانی را بسوزاند.
سخنان صوفی اگر با تبیین عالمه، خدشه‌های مستند و برخورد قضایی دقیق و روشنگرانه مواجه نشود؛ ‌ یقینا باید منتظر بسامد دیگری از فتنه اقتصادی باشیم و انقدر به این بسامدها خیره بمانیم تا هیمه اصلی در فتنه اقتصادی گُر بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان