گوگل از 3 مدل کروم‌بوک مخصوص گیمینگ ابری رونمایی کرد


گوگل از 3 مدل کروم‌بوک مخصوص گیمینگ ابری رونمایی کرد

اگرچه گوگل در تدارک توقف فعالیت سرویس استریمینگ بازی خود است؛ اما به‌نظر می‌رسد که این شرکت هنوز مقوله گیمینگ ابری را به‌طور کامل رها نکرده است. غول جستجوگر اخیرا از سری جدید کروم‌بوک‌هایی رونمایی کرده که برای بازی کردن در فضای ابری بهینه‌سازی...

اگرچه گوگل در تدارک توقف فعالیت سرویس استریمینگ بازی خود است؛ اما به‌نظر می‌رسد که این شرکت هنوز مقوله گیمینگ ابری را به‌طور کامل رها نکرده است. غول جستجوگر اخیرا از سری جدید کروم‌بوک‌هایی رونمایی کرده که برای بازی کردن در فضای ابری بهینه‌سازی شده‌اند. گوگل با همکاری شرکای تجاری خود شامل لنوو، ایسوس و ایسر از 3 مدل جدید کروم‌بوک رونمایی کرده است.

این نوت‌بوک‌ها با اسامی Acer Chromebook 516 GE، Asus Chromebook Vibe CX55 Flip و Ideapad Gaming Chromebook from Lenovo روانه بازار می‌شوند. بر اساس اعلام گوگل این 3 دستگاه نخستین لپ‌تاپ‌های جهان هستند که به‌صورت ویژه برای گیمینگ ابری تولید شده‌اند. کروم‌بوک‌ها مشخصا با وجود سخت‌افزارهای مناسب گیمینگ شناخته نمی‌شوند؛ اما گوگل امیدوار است که با افزودن چندین ویژگی گیمینگ‌محور بتواند معادلات را دستخوش تغییر نماید.

دستگاه‌های جدید برخلاف سایر مدل‌های کروم‌بوک‌ها از ویژگی‌هایی نظیر نمایشگر 120 هرتزی با رزولوشن بالا، صفحه‌کلید آنتی گوست، نورپردازی RGB به‌صورت آپشنال و قابلیت پشتیبانی از اتصال وای‌فای 6 و وای‌فای 6E برخوردار هستند.

گوگل به منظور خلق تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر برای کاربران با انویدیا همکاری نموده و امکان استفاده از کارت گرافیکی RTX 3080 در بستر پلتفرم GeForce Now را به کروم‌بوک‌های جدید آورده است. بدین‌ترتیب کاربران می‌توانند بازی‌های مورد نظر خود را با حداکثر رزولوشن 1600p و سرعت 120 فریم برثانیه اجرا نمایند.

گوگل از 3 مدل کروم‌بوک مخصوص گیمینگ ابری رونمایی کرد

همچنین غول فناوری به منظور ارائه نسخه بتای Xbox Cloud Gaming در کروم‌بوک‌های جدید با شرکت مایکروسافت نیز همکاری کرده است. بعلاوه هر 3 کروم‌بوک از پلتفرم Luna شرکت آمازون نیز پشتیبانی خواهند کرد. همچنین گوگل فرآیند یافتن بازی‌ها در دستگاه را تسهیل نموده و کاربران با استفاده از دکمه “Everything” می‌توانند به جستجوی یک بازی پرداخته و بدون نیاز به نصب اولیه آن‌را اجرا کنند.

گوگل از 3 مدل کروم‌بوک مخصوص گیمینگ ابری رونمایی کرد
گوگل از 3 مدل کروم‌بوک مخصوص گیمینگ ابری رونمایی کرد
گوگل از 3 مدل کروم‌بوک مخصوص گیمینگ ابری رونمایی کرد

مشتریان اولیه دستگاه‌های کروم‌بوک جدید از برخی آفرهای جذاب و ویژه نظیر اشتراک 3 ماهه آزمایشی برای سرویس Luna Plus و اشتراک GeForce Now در رده RTX 3080 بهره‌مند خواهند شد. همچنین برخی خرده فروشی‌ها احتمالا موس SteelSeries 3 را در اختیار خریداران قرار می‌دهند.

زمان دقیق عرضه این کروم‌بوک‌ها به بازار هنوز اعلام نشده است؛ اما بر اساس برنامه‌ریزی‌ها هر 3 کروم‌بوک در اواخر ماه اکتبر عرضه خواهند شد. همچنین قیمت‌گذاری این دستگاه‌ها در محدوده 399 تا 799 دلار متغیر خواهد بود. پیش‌سفارش کروم‌بوک‌های Acer Chromebook 516 GE، Asus Chromebook Vibe CX55 Flip و Ideapad Gaming Chromebook from Lenovo از روز 11 اکتبر (19 مهر ماه) آغاز شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این بازیگر دنیای شیرین بعد از 27 سال الان چه شکلی شده؟+ بیوگرافی اشکان اشتیاق