لاپید: توافق ترسیم مرزها درگیری با حزب‌الله را به تعویق می‌اندازد


لاپید: توافق ترسیم مرزها درگیری با حزب‌الله را به تعویق می‌اندازد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان را تاریخی دانست و گفت: این توافق هر گونه مواجهه نظامی احتمالی با حزب الله را به تعویق می اندازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری عرب ۴۸، یائیر لاپید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان را تاریخی دانست و گفت: این توافق هر گونه مواجهه نظامی احتمالی با حزب الله را تعویق می اندازد و باعث تقویت امنیت این رژیم می شود.

همچنین «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت که تل آویو حتی به اندازه یک میلی‌متر از امنیت خود کوتاه نمی‌آید.

لاپید در کنفرانس خبری مشترک با وزرای جنگ و انرژی رژیم صهیونیستی افزود: تل‌آویو ملاحظات و اصلاحات اخیر لبنان درباره پیشنهاد آمریکا در توافق ترسیم مرزهای دریایی میان دو طرف را رد کرد و این توافق یک دستاورد بزرگ برای اقتصاد و امنیت به شمار می‌رود.

نخست ‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که این رژیم ۱۷ درصد از درآمد میدان «قانا» را که در سمت لبنان قرار دارد، بر اساس توافقنامه تعیین مرز بین دو طرف دریافت خواهد کرد.

وی در پاسخ به انتقادات شدید اپوزیسیون کابینه رژیم صهیونیستی و در رأس آن «بنیامین نتانیاهو» به توافق احتمالی ترسیم مرزها گفت: تبلیغات دروغین و مسمومی که درباره این توافقنامه منتشر شده، کاملا به دور از واقعیت است و صرفا به اهداف سیاسی اختصاص دارد و از سوی افرادی طرح می‌شود که اطلاعی از این توافق ندارند و نمی‌دانند که این توافق حاوی چه مواردی است.

گفتنی است یائیر لاپید پیش از این اعلام کرده بود بیروت و تل آویو به یک توافق تاریخی در زمینه ترسیم مرزهای دریایی رسیده‌اند. ایال حولاتا رئیس کمیته امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در توئیتی از رسیدن بیروت و تل آویو به یک توافق تاریخی در زمینه ترسیم مرزهای دریایی خبر داده بود. البته با وجود اینکه این دو مقام ارشد صهیونیست از دستاورد مهم تل‌آویو در این توافق سخن به میان آورده‌اند، اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در موضعی متفاوت، مواضع آنها را زیر سوال برده است. نتانیاهو در این باره گفت: این یک توافق تاریخی نیست بلکه یک تسلیم تاریخی در برابر لبنان است.

هفته گذشته پیش نویس توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا به بیروت و تل آویو ارائه شد و مقامات لبنانی درباره آن ابراز رضایت مندی کردند. این توافق از سوی بیروت تایید شده است و برای اعلام نهایی در روزهای آینده مانع جدی ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر