گسترش مبادلات تجاری، محور گفتگوی پوتین و امیر قطر


گسترش مبادلات تجاری، محور گفتگوی پوتین و امیر قطر

رئیس جمهور روسیه و امیر قطر در حاشیه نشست سیکا در قزاقستان با یکدیگر دیدار و درباره گسترش مبادلات تجاری گفتگو کردند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر که در حاشیه ششمین نشست سران کشور‌های عضو «اجلاس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا» در آستانه قزاقستان بر گسترش مبادلات تجاری و کمک به برگزاری جام جهانی فوتبال تاکید کرد.

به گزارش روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین گفت: همانطور که توافق کردیم از میزبانی از شما در مسکو خرسند خواهیم شد.

او گفت: روابط بین قطر و روسیه با موفقیت رو به گسترش است و میزان تبادل تجاری بین دو کشور گسترده نیست، اما گسترش آن سرعت گرفته است و با مشارکت شما سرمایه گذاری خوب و متنوعی در زمینه‌های مختلف از جمله داروسازی و زیربنایی انجام شده است و این‌ها مسائل مهمی است که به این همکاری ادامه می‌دهیم.

رئیس جمهور روسیه افزود: ما علاوه بر این می‌توانیم تجربه خود را در برگزاری رقابت‌های جام جهانی فوتبال در اختیار شما قرار دهیم و در این باره گفتگو خواهیم کرد و برای شما در برگزاری این رقابت‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم و اطمینان دارم موفقیت آمیز خواهد بود.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر نیز گفت: دو کشور روابطی قوی و بسیار تاریخی دارند. قطر سرمایه گذاری‌های زیادی در روسیه دارد، سرمایه گذاری‌های خوب و موفقیت آمیز. همانطور که گفتید مبادلات تجاری بین دو کشور اگرچه در سطح مورد نظر قرار ندارد، اما در آینده فرصت‌های خوبی برای گسترش این روابط تجاری در همه زمینه‌ها وجود خواهد داشت از جمله در زمینه‌های زیربنایی، انرژی و کشاورزی که همه این‌ها زمینه‌های مهمی به شمار می‌رود.

امیر قطر افزود: از جناب رئیس جمهور تشکر می‌کنم چرا که روسیه پس از آنکه موفقیت بزرگی در برگزاری جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۱۸ داشت، دوستان روس حمایت زیادی از قطر به ویژه در زمینه برگزاری این رقابت در کمیته برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ داشتند و ما از این حمایت از شما تشکر می‌کنم. این هماهنگی تا پایان جام جهانی ادامه خواهد داشت.

ششمین نشست سیکا که در سال ۱۹۹۶ به ابتکار قزاقستان تشکیل شد، با حضور سران ۱۱ کشور از جمله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران امروز در آستانه آغاز به کار کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...