نحوه ورود به مسائل یک خلاء اجتماعی در کشور است


نحوه ورود به مسائل یک خلاء اجتماعی در کشور است

سمنان- مدیرکل امور اجتماعی و استانداری سمنان با بیان اینکه نحوه ورود به مسائل، خلاء اجتماعی در کشور و استان است، گفت: تمرین حل مسئله در رویدادهایی مانند پیشگام، نوعی آموزش ورود به مسائل است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی مرادی ظهر پنجشنبه در حاشیه رویداد پیشگام در جمع خبرنگاران به میزبانی دانشگاه سمنان با بیان اینکه رویدادهایی مانند پیشگام باید در اولویت کاری حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی استان سمنان قرار بگیرد اما متأسفانه زمانی که به موضوعات فرهنگی و اجتماعی می‌رسیم، همیشه با کمبود بودجه و اعتبار روبرو می‌شویم، بیان کرد: رویداد پیشگام یکی از نیازهای استان بود چرا که می‌تواند دغدغه‌ها و مسائل استان را احصا کند.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از گروه‌ها در موضوع پیشگام استان سمنان را بانوان تشکیل می‌دهد که نشان می‌دهد، نقش آفرینی بانوان در استان سمنان بر حسب دغدغه مندی، تا چه میزان ظرفیت بالایی است، افزود: استان سمنان دارای ظرفیت‌های عظیم اجتماعی و فرهنگی است که بانوان از جمله مهمترین آنان محسوب می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و استانداری سمنان با بیان اینکه یکی از خلاء های ما در مسائل اجتماعی و فرهنگی، نحوه ورود به عرصه و فرایندی است که بتواند برای کاهش تبعات و آسیب‌های آنان، برنامه داشته باشد، گفت: در حوزه اجتماعی کمتر شاهد حل مسائل هستیم و بیشتر می‌توانیم کاهش تبعات منفی آسیب‌ها و مسائل اجتماعی را محقق سازیم.

قبل از ورود به هر مسئله تفکر نقاد و خرد انتقادی ابزار لازم کار است، ابراز کرد: پرداختن به معضلات با تفکر انتقادی و پرسیدن چرایی مشکلات می‌تواند به ما شناخت درستی را نسبت به مسائل بدهد و از آن مهم‌تر وقتی شناخت نسبت به مسئله پیدا کردیم فرایندی که لازم است تا مسئله مدیریت شود، بهتر احصا خواهد شد. در این حوزه کم کاری شده است.

امیدواریم اراده‌ای شکل می‌گرفت که در کنار تمرین حل مسئله در رویدادهایی مانند پیشگام برای قشری که عمدتاً هم جوان هستند، چنین برنامه‌هایی را برای مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سمنان داشته باشیم چرا که مدیران استان باید با مسائل آشنا شوند زیرا حل مسئله ابزاری است که به درد هر مدیری می‌خورد و باید همراه مدیران ما باشد.

بخش عمده‌ای از معضلاتی که در استان سمنان و کشور وجود دارد صرف نظر از تبلیغات و اراده دشمنان و توان آنان برای آسیب رساندن به نظام اسلامی، بخشی از موضوع نگاه حل مسئله‌ای که ما باید می‌داشتیم و فقدان آن سبب انباشت مسائل متعدد شده است لذا باید ساز و کاری بود که بتوانیم این مسائل را در مسیر حل مسئله قرار دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403