مذاکره ایران و بلاروس برای صدور تجهیزات نفتی


مذاکره ایران و بلاروس برای صدور تجهیزات نفتی

مدیر پشتیبانی ساخت و تأمین کالای شرکت ملی نفت ایران از مذاکرات با هیئتی از بلاروس خبر داد و گفت: مذاکرات برای صدور مواد، تجهیزات و دانش فنی به این کشور ادامه دارد.

مذاکره ایران و بلاروس برای صدور تجهیزات نفتی

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از شرکت ملی نفت ایران، برزو قنبری با اشاره به مذاکره و همکاری با کشور بلاروس در حوزه نفت، گاز و انرژی افزود: نشست مدیریت پشتیبانی ساخت و تأمین کالای شرکت ملی نفت ایران با حضور آقای مهدیا مطهری، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران، آقای اسماعیل کفایتی، مدیر پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت، نمایندگان انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت و انجمن سازندگان ایران با هیئت بلاروس در حوزه ساخت تجهیزات صنعت نفت و نحوه صدور خدمات فنی و انتقال دانش برگزار شد.

وی گفت: سازندگان داخلی در حوزه ساخت و تأمین اقلامی که مورد نیاز بلاروس است ظرفیت بسیار مناسبی دارند، از این رو به راحتی می‌توانیم پاسخگوی نیاز آنها باشیم.

مدیر پشتیبانی ساخت و تأمین کالای شرکت ملی نفت ایران افزود: پس از انجام مذاکرات و ارائه شرح توانمندی‌های سازندگان داخلی و بررسی موارد مطرح شده، راهکارهای این همکاری مشترک، مدون و نمایندگانی از دو کشور به منظور سرعت‌بخشی به انجام امور مشخص می‌شوند.

به گفته قنبری، با توجه به اینکه سازندگان ایرانی در حوزه ساخت مورد نیاز شرکت‌های بلاروسی، دانش فنی و فناوری بالاییش دارند، همچنین با توجه به کمتر بودن نرخ هزینه‌های تمام‌شده ساخت کالا در ایران، ادامه این همکاری بسیار روشن است.

وی ضمن اظهار امیدواری نسبت به همکاری مشترک ایران و بلاروس، افزود: ایران می‌تواند ظرفیت و منبع خوبی برای رفع نیازهای صنایع نفت و گاز و انرژی این کشور در شرایط کنونی باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403