تاریخ جدید ماموریت آرتمیس مشخص شد


پس از چندین تاخیر پیاپی در اجرای ماموریت آرتمیس ۱ که با هدف اکتشاف ماه انجام می شود، سازمان فضایی ناسا پنجره جدید پرتاب این ماموریت را برای ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) اعلام کرد. به گزارش سیناپرس،...

تاریخ جدید ماموریت آرتمیس مشخص شد

پس از چندین تاخیر پیاپی در اجرای ماموریت آرتمیس ۱ که با هدف اکتشاف ماه انجام می شود، سازمان فضایی ناسا پنجره جدید پرتاب این ماموریت را برای ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) اعلام کرد.

به گزارش سیناپرس، پس از مشکلات و تاخیرهای فراوان به دلایل فنی و بروز طوفان و مشکلات جوی، آژانس فضایی ناسا، خبر داد که دوباره تلاش خواهد کرد تا پرواز آزمایشی Artemis I به ماه را در ۱۴ نوامبر انجام خواهد داد.

بر این اساس اعلام شد که یک پنجره پرتاب ۶۹ دقیقه ای وجود دارد که در ساعات نخستین بعد از ظهر ۲۳ آبان برای اجرای این ماموریت باز می شود.

مهندسان ناسا در اواخر سپتامبر مجبور شدند موشک ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلاری ماموریت آرتمیس را از سکوی پرتاب به آشیانه مرکز فضایی کندی منتقل کنند، زیرا طوفان یان به سواحل غربی فلوریدا نزدیک شده بود.

این طوفان آسیب های زیادی را در سراسر فلوریدا به جای گذاشت، اگرچه زیرساخت های ناسا از تخریب در امان ماندند. گفتنی است اولین تلاش برای اجرای این ماموریت در ۲۹ آگوست و دومین تلاش در ۳ سپتامبر انجام شد. طی این مدت مهندسان نشت سوخت را به موقع برای تلاش برای پرتاب اواخر سپتامبر برطرف کردند.

ناسا اضافه کرد که تعمیرات جزئی دیگری هنوز مورد نیاز است، با این حال، تیم فنی ناسا تا امروز برای بر طرف کردن سیستم حفاظت از سوخت موشک و خدمه آن مشغول تعمیر و نگهداری استاندارد قبل از پرتاب بودند.

به گزارش سیناپرس، این آژانس افزود: بازرسی ها و تجزیه و تحلیل ها در هفته گذشته تأیید کرد که فرایند ویژه ای برای آماده سازی موشک و فضاپیما برای پرتاب به سکوی پرتاب 39B در مرکز فضایی کندی در فلوریدا پس از عقب نشینی به دلیل طوفان یان، مورد نیاز است.

به گفته ناسا و با هدف مدیریت هر نوع مشکل پیش بینی نشده، پنجره های پرتاب پشتیبان برای ۱۶ و ۱۹ نوامبر باز شده است. پرتاب برنامه ریزی شده برای ۱۴ نوامبر به معنای یک ماموریت ۲۵ و نیم روزه است و انتظار می رود این فضاپیما در ۹ دسامبر به ماموریت خود پایان دهد.

آرتمیس قصد دارد کپسول اوریون را به مدار ماه بفرستد تا سیستم ها را آزمایش کرده و برای اولین بار در ۵۰ سال گذشته برای بازگشت نهایی فضانوردان به سطح ماه آماده شود.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: upi

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج