احداث 18000 واحد مسکونی برای خانواده‌های معلولان/ افزایش مجدد مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی


احداث 18000 واحد مسکونی برای خانواده‌های معلولان/ افزایش مجدد مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه احداث ۱۸ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های دو معلول و دو معلول به بالا در دستور کار بنیاد مستضعفان قرار گرفته، گفت: دولت بنا دارد مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان امروز در آیین توزیع 17 هزار سری جهیزیه به مددجویان کمیته امداد که با مشارکت بنیاد مستضعفان و با حضور سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، آیت الله کازرونی رئیس هیئت امنای کمیته امداد، سیدابوالفضل پرپنچی مدیر کل کمیته امداد استان تهران و حجت‌الاسلام ابوترابی امام جمعه موقت تهران با اشاره به 17 ربیع‌الاول و سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: قطعاً توزیع 17 هزار سری جهیزیه با 17 ربیع الاول تصادفی نیست و این کار بزرگ امروز انجام می‌پذیرد.

وی گفت: بنیاد مستضعفان بخش کوچکی از این کار را برعهده گرفته است و در واقع از اعتبار 400 میلیارد تومانی سهم بنیاد تنها 100 میلیارد تومان است و بخش بزرگی از این کمک‌ها توسط کمیته امداد و خیرین انجام می‌گیرد و باید تشکر ویژه را از آنها داشته باشیم.

فتاح با بیان اینکه همت بزرگ خیرین وصفش در کلام نمی‌گنجد، تصرح کرد: بنده علیرغم اینکه از کمیته امداد جدا شده‌ام و در بنیاد مستضعفان مشغول خدمت‌گزاری هستم اما دلم در کمیته امداد است و ما از کار کمیته امداد و بهزیستی جدا نمی‌شویم و افتخار می‌کنیم که به مجموعه این دو نهاد خدمت می‌کنیم و لذا این اقدام (توزیع جهیزیه) برای سومین سال متوالی به همت امداد و خیرین انجام می‌پذیرد و می‌تواند مجدداً تکرار شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه در اسفند ماه سال 1400 و در شهرستان ورامین توزیع جهیزیه در بین مددجویان، کمیته امداد انجام گرفت، یادآور شد: با توجه به اینکه 6 ماه از این زمان می‌گذرد و قاعدتاً در این بازه زمانی مددجویان کمیته امداد تصمیم به ازدواج گرفته‌اند قاعدتاً باید فرصتی پیش می‌آمد تا جهیزیه آنها تهیه شود و این موضوع در دستور کار کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و خیرین قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بنا داریم با مشارکت کمیته امداد هر ماه پشت نوبتی‌های جهیزیه را به صفر برسانیم، خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای عمل شود که کسی از زوجین تحت پوشش کمیته امداد در صف انتظار جهیزیه قرار نگیرد.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این مجموع با تمام ظرفیت در خدمت رسانی به مددجویان و نیازمندان قرار دارد، افزود: یکی دیگر از اقداماتی که مجموعه بنیاد با کمیته امداد آغاز کرده است، برمی‌گردد به احداث 10 هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان که همه تلاش خود را انجام می‌دهیم که این کار را هر چه سریع‌تر به پایان و وارد فاز بعدی ساخت مسکن برای مددجویان بشویم.

وی تصریح کرد: علاوه بر احداث 10 هزار واحد مسکونی برای مددجویان، احداث 18 هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های دو معلول و دو معلول به بالا در دستور کار بنیاد مستضعفان قرار گرفته است که از این تعداد 14 هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده و به خانواده‌های واجد شرایط واگذار شده است و می‌خواهیم اعلام کنیم که در کشور خانواده دو معلول و دو معلول به بالا بدون مسکن در کشور نداریم.

فتاح همچنین به بهره‌برداری از هتل و زائرسرای ویژه معلولان در مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: همزمان با برنامه امروز، این مجموعه به بهره برداری خواهد رسید که در این ارتباط نیز بنیاد مستضعفان هزینه تجهیزات مورد نیاز زائرسرا و هتل اشاره شده را پرداخت کره است.

وی همچنین از توزیع یک میلیون بسته لبنی به مددجویان بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد علوی اشاره و تصریح کرد: برای نخستین بار این طرح در سطح کشور اجرا شد به طوری که 600 هزار بسته لبنی به ارزش ریالی هر بسته یک میلیون تومان در اختیار 500 هزار مددجوی کمیته امداد، 250 هزار مددجوی بهزیستی و 250 هزار نفر از نیازمندان مجموعه بنیاد علوی قرار گرفته است که ارزش ریالی کل بسته‌های لبنی 600 میلیارد تومان محاسبه شده است.

وی با بیان اینکه امسال یک هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه از سوی بنیاد مستضعفان در حوزه اشتغال اختصاص پیدا کرده است، گفت: پرداخت این وام بخشی از طریق صندوق امداد ولایت و سازمان بهزیستی انجام می‌پذیرد و تأکید ما بر اشتغال‌زایی و فراهم کردن شغل برای افراد واجد شرایط است.

فتاح در پایان به تلاش دولت و مجلس برای ترمیم حقوق بازنشستگان، کارکنان و مستمری‌بگیران دو دستگاه حمایتی بهزیستی و کمیته امداد اشاره کرد و گفت: در همین ارتباط نیز دولت بنا دارد مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را افزایش دهد و پیشنهاد خوبی هم در ارتباط با میزان افزایش صورت گرفته و هم دولت و هم مجلس آن با آن موافقت خواهند کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022