لاوروف: غرب از تروریسم دیپلماتیک علیه روسیه استفاده می‌کند


لاوروف: غرب از تروریسم دیپلماتیک علیه روسیه استفاده می‌کند

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو هرگز پیشنهادهای جدی برای مذاکره را رد نمی‌کند، گفت اما غرب از تروریسم دیپلماتیک و باج‌گیری برای تصویب قطعنامه ضد روسی در سازمان ملل استفاده کرد.

لاوروف: غرب از تروریسم دیپلماتیک علیه روسیه استفاده می‌کند

به گزارش راهبرد معاصر، تصویب قطعنامه ضد روسی در سازمان ملل برای به‌رسمیت نشناختن همه‌پرسی‌های الحاق به روسیه در مناطق شرق و جنوب اوکراین، با واکنش تند «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور همراه شد.

لاوروف امروز (پنجشنبه) در مصاحبه‌ای تلویزیونی با بیان اینکه مسکو هرگز پیشنهادهای جدی برای مذاکره را رد نمی‌کند، گفت اما غرب از تروریسم دیپلماتیک و باج‌گیری برای تصویب قطعنامه ضد روسی در سازمان ملل استفاده کرد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره توضیح داد: «کشورهای غربی فقط با روش‌های تروریسم دیپلماتیک، تهدید و ارعاب دیگر کشور توانستند از تصویب قطعنامه ضد روسیه توسط مجمع عمومی سازمان ملل اطمینان حاصل کنند».

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه اظهار داشت: «روش‌های تروریسم دیپلماتیک توسط غرب با بی‌شرمی مورد استفاده قرار گرفت، آنها صراحتاً کشورهای در حال توسعه را با انواع مجازات‌ها تهدید و ارعاب کردند. از طریق چنین باج گیری و تهدیدهای پنهانی بود که چنین نتیجه‌ای حاصل شد. همه ما کاملاً این مسئله را درک می‌کنیم».

لاوروف در ادامه با رد ادعاهای کشورهای غربی مبنی بر مخالفت مسکو با مذاکره، تاکید کرد که روسیه هرگز پیشنهادهای جدی برای مذاکره را رد نمی‌کند.

ریانووستی به نقل از وی نوشت: «ما هرگز یک پیشنهاد جدی و منطقی برای برقراری تماس را رد نکردیم. اما اکنون هیچکس ابتکارات منطقی ارائه نمی‌کند».

غرب در حالی روسیه را به عدم مذاکره متهم می‌کند که «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز سه‌شنبه بار دیگر هرگونه مذاکره با روسیه را برای حل بحران رد کرد./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟